5 392 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Medel mot mördarsniglar?
Hej!
Har någon hört talas om ett nytt medel mot mördarsniglar? Jag har ett vagt minne av något som
skall lanseras/har lanserats. Just nu använder jag
tång och plastpåse när jag hinner, maskrosjärn med långt skaft när jag inte hinner (i och för sig hyfsat sätt för då lämnar man lockbeten till nya sniglar, de verkar föredra sina kamrater framför växterna) och ett medel som heter "Snigel Effekt".
Myskankor är inget alternativ, har tyvärr inte tid med djurhållning.
Fällor är jobbiga för man måste hinna tömma dem regelbundet.
Finns det något nytt och revolutionerande?
/ama
Har någon hört talas om ett nytt medel mot mördarsniglar? Jag har ett vagt minne av något som
skall lanseras/har lanserats. Just nu använder jag
tång och plastpåse när jag hinner, maskrosjärn med långt skaft när jag inte hinner (i och för sig hyfsat sätt för då lämnar man lockbeten till nya sniglar, de verkar föredra sina kamrater framför växterna) och ett medel som heter "Snigel Effekt".
Myskankor är inget alternativ, har tyvärr inte tid med djurhållning.
Fällor är jobbiga för man måste hinna tömma dem regelbundet.
Finns det något nytt och revolutionerande?
/ama
Produkter som diskuteras: "mördarsniglar"
Snigelbekämpning Snigel Effekt Neudorff
Mot alla sorters sniglar
189 kr inkl moms
245 kr
Läs mer
Tihi!
Det var en lockande lösning! Undrar om den funkar mot rådjur också?
Jag skulle dock vilja ha en lösning för hela trådgården, jag såg igår hur de små slemmiga kräken (sniglarna, inte rådjuren) tuggade på en nyinköpt syrenbuddleja...
/ama
Det var en lockande lösning! Undrar om den funkar mot rådjur också?
Jag skulle dock vilja ha en lösning för hela trådgården, jag såg igår hur de små slemmiga kräken (sniglarna, inte rådjuren) tuggade på en nyinköpt syrenbuddleja...
/ama
Min mamma har lärt mig ett trick som fungerar med 100% säkerhet och de tar även dem när de är så små att man inte ser dem. Gräv ner små plastmuggar med lättöl i bland blommorna. Sen är det bara att tömma dem. Hon var också tveksam till tipset, men det fungera. Har sett det själv.
Man brukar säga att det finns inga lätta sätt att ta död på dem, men rådet som ges förutom "huskurer" är att börja jaga dem tidigt på året och samarbeta med grannarna. De är fruktansvärda på att föröka sig! Kul sätt att lära känna grannarna: Plocka sniglar :-/
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden