Kakling... äntligen dax! bänkskivorna e nu monterade. syns dock inte på bild, är välskyddade inför den kommande kaklingen!

Det blev glasmosaik i kakor, som sattes upp i rask takt. bara fogningen kvar!
 
  • IMG_0045.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0046.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0047.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0048.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0049.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här kommer slutresultatet!

Det enda som saknas nu är lite barstolar o gardiner! Hoppas någon fått lite nöje utav bilderna. Har varit så grymmt mycket jobb med det. men så skönt när det e klart nu!
 
  • IMG_5044.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5046.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5047.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5048.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5050.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5051.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5058.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5064.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen kommentar någon? Kunde vara kul o höra vad folk tycker. hade kännts kul efter alla bilduppläggen :)
 
Vilket jobb!

Ser bara fint ut :)
 
Kul att följa bygget så detaljerat! Golvet ser riktigt trevligt ut och ni har verkligen piffat till stället.
Kaklet är vågat men fräckt. Rolig detalj att det går upp på högskåpen och att toppskåpen inte ligger i linje med ovankant. Detaljer som gör att man skijer sig från mängden. Blir nyfiken på blandaren vid den runda vasken. Ser ut som den sitter i en laminatskiva ? Hur har du resonerat där ? Alla jag hört med säger att det bildas så mycket kondens på rören att spånet i skivan tar skada och garantin på skivan inte gäller. Någon sa att om man typ fyller hålet med silicon efter att blandaren är monterad så håller det i alla år.
 
Anledningen till att höjden är olika är att vi tyckte det verka lagom med den höjden på överskåpen. men det e klart, det klassiska är väl att man bygger i linje med överskåpen, sedan stänger till upptill mot taket då man slipper dammsamlingen upptill.

Sedan kaklet har vi haft lite ågren med. Vi ångrar lite att vi kakla hela vägen upp på högskåpen. Känns som om det blev för "bra" med ett sådant utstickande kakel. men nu sitter det redan.
Dock är vi nöjda iaf! Men hoppas bara man inte tröttnar på det.

Bra tips ang blandaren. Dock är det mycket lite den runda blandaren används. Blir mest om man ska hälla av vatten från spisen o fylla grytor för diverse kok!
 
En liten fråga, den sektionen med spisen, hur lång är den?

Funderar på en liknande lösning här när vi kommer så långt.
 
Härlig läsning, även om det var ett tag sedan tråden var ny.
 
det är 3st 60skåp på den höga sidan. sedan ville vi ha en 80spishäll så då fick det bli 40
+80+60 för o så samma längd på båda sidor =)

Trevligt att läsningen uppskattades :) var mycket jobb o bygga köket, men det blev rikigt kanonbra!

/Meckis
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.