6 682 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
MDF till vägg?
Jag har bytt fönster hemma och gör nu egna fönstersmygar av MDF. På vissa ställen så sitter det 3 fönster bredvid varann med någon decemeters mellanrum. Där har jag tagit bort den befintliga väggskivan och limmat dit 12mm MDF som jag sedan lackmålat vit. Det ser jättefint ut. Så pass fint att jag även tog bort väggskivan ovanför fönstren och satte dit 12mm MDF även där och lackmålade vit. Nu vill jag göra samma sak också nedanför fönstren, men nu läste jag att man inte ska använda MDF som vägg. Är det helt förkastligt att göra det? Ytan nedanför fönstren blir 58 cm hög och drygt 3 meter långt så jag får skarva på ett ställe.
Om jag inte bör använda MDF mera vad ska jag ha då? Jag är rädd för att det syns att det inte är samma material nedanför fönstren som mellan och ovanför om jag måste byta material.
Om jag inte bör använda MDF mera vad ska jag ha då? Jag är rädd för att det syns att det inte är samma material nedanför fönstren som mellan och ovanför om jag måste byta material.
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Om du läst det, vad var motivet? Det är garanterat en ovanlig väggtäckning och dyr i relation till gips, men vad skulle vara problemet?
(I andra miljöer hade jag haft åsikter om brännbart ytskikt).
(I andra miljöer hade jag haft åsikter om brännbart ytskikt).
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Om den duger som fönstersmyg där miljön troligen blir värre och värre ju närmare fönstret man kommer så borde de väl duga där emellan.
Protte
Protte
Klicka här för att svara