@Gammelnörden Precis det utseendet, fast täckta gångjärn är vad vi söker, har sedan gammalt ett gäng Buster & Punch Handtag jag kom över för ingenting som skall monteras utanpå.

@slacker jag hade i mina vilda fantasier tänkt mig en lösning likt den på bif bild, där skivan läggs utanpå bef dörrar. (notera att jag säger detta med full ödmjukhet inför forumets samlade kunskaper och en gnutta hopp om en quickfix som inte kostar 3000/dörr)

@mowatom precis, gömda gångjärn och en skarvlist som är liga tjock som dörrarna blir sett från sidan.

• Frontvy och sidvy av en grå skåpdörr med handtag och dolda gångjärn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här blev resultatet, vi tillverkade nya dörrar i 22mm MDF och använde handtag från Buster & Punch, vinlagringskylen står mot dörröppningen till köket där den inte fick plats.
lackat 4ggr med matt klarlack.

• Tillverkade MDF-dörrar med moderna handtag, integrerad vinlagringskyl mot köksöppning.
    Skapa konto
  • Nygjorda MDF-dörrar med moderna handtag och en vinlagringsskåp vid en dörröppning i ett hemligt korridor.
    Skapa konto
  • Gilla
hampasnöret
  • Laddar…
B Bberg skrev:
Så här blev resultatet, vi tillverkade nya dörrar i 22mm MDF och använde handtag från Buster & Punch, vinlagringskylen står mot dörröppningen till köket där den inte fick plats.
lackat 4ggr med matt klarlack.
Vilka gångjärn använde ni och hur fäste ni? Jag, som är noll händig, vill ge mig på något liknande.....

• Gilla
Hallå123
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.