K
Jag upplevde det inte svårare än nåt annat system så länge man bara var noggrann och följde anvisningarna. Det enda jag retade mig på var limmet på fingrarna, men det är ju inte systemets fel utan min ovana. Jag hade aldrig tidigare limmat matta. Någon gång måste ju vara den första.
Att man misslyckas behöver ju inte bero på produkterna. I så fall skulle många produkter, i alla slags kategorier, som min syster köper vara dåliga ;)

Redigerat:
ktm250 skrev:
Det enda jag retade mig på var limmet på fingrarna.
Då har man ju något att pilla med när man sitter i bilköerna på väg hem. :)

Jag säger inte att det är något fel på produkten. Men det är ett faktum att de rollade tätskikten är så gott som omöjliga att misslyckas med, och till exempel Z-line har många med mig upplevt att man får bubblor under om man inte är jättenoggrann. Jag säger inte att det är skit, men det kan väl knappast vara något snack om att de rollade systemen än ännu enklare att lyckas med? Jag har aldrig hört talas om att någon misslyckats på något sätt med ett rollat system.

K
Misslyckas kan man göra med allt. Ska man avstå från allt som som kräver lite noggrannhet så ska man nog skippa ganska mycket i livet :)

Om det finns två konstruktioner som tekniskt sett är lika bra, men där den ena är enklare att lyckas med, då hade jag rekommenderat den. Vad ser du för skäl till att välja den som är lite svårare att lyckas med?

K
För min egen del: tid.

Jo, yrkesmässigt kan jag förstå om man tjänar tid på att jobba med det, när man fått in snitsen (även om jag inte tjänade någon tid när jag provade det, jag var tvungen att fixa blåsorna dagen efter och plattsättningen blev en dag försenad.. Som sagt, det var nog jag som var dålig på att montera det). Men för en hemmafixare är det ju inga problem med fyra-fem rollningar, kanske utspritt över två kvällar.

K
Fast jag håller fortfarande på att "bara man är noggrann" och dessutom som ACME skrev högre upp "rätt limmängd". Jag skulle också vilja tillägga att det är inte som att tapetsera där man bara stryker på duken.

Det klart det är lätt om man har gjort det några gånger och kan det...hehe

K
Ja, det är det ju. Så är det ju med allt. Jag har hittills bara hunnit med 1 gång och det har gått bra. Inga blåsor.

Hej har köptt maxit z-line för att använda som tätskikt i badrummet. Köpte det på rea på Silvan och var nöjd och glad då. Nu har jag läst en del trådar, och är inte lika glad längre. Det verkar vara väldigt krångligt att få till det bra utan bubblor osv. Är det någon som har nyare erfarenhet av systemet. Har ingen lust att köpa ett annat system...Har kört med LIPs system i ett annat badrum.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.