harry73 skrev:
Det finns flera fördelar med lite dyrare olja (beror såklart också på användningen), men använder man olja till salladsdressing eller majonnäs, kan det vara bra med en kallpressad rapsolja eller olivolja. de har mer smak och är hälsosammare.
jo det finns några "finare" oljor med som står framme, men till "fuloljan" tänkte jag mig något lite finare

det lutar åt en whiskyflaska, men måste få tag i en såndär kork med pip.

"åsså måste jag få tag i en tom whiskyflaska" :thumbup:

camaro1969 skrev:
"åsså måste jag få tag i en tom whiskyflaska" :thumbup:
Säg till om du behöver hjälp med tömmandet!:p

till :)

men alltså vad heter dom där korkarna med pip i?

jag hittar ingenstans de går köpa lokalt, finns ju ändå de flesta butiker här...

harry73
droppkork

kenneth5828 skrev:
[länk]

[länk]
frökenfräken va ju faktiskt lokalt den här gången... få se om man svänger förbi nån dag..

ska dock på ikea å clas ohlsson efter jobbet... men de verkar inte ha?

richardtenggren
Inne i stan har du Systrarna Erenlöf, de säljer Nicolas Vahé. Om man antar att du menar Gävle när du säger stan?

richardtenggren skrev:
Inne i stan har du Systrarna Erenlöf, de säljer Nicolas Vahé. Om man antar att du menar Gävle när du säger stan?
faktiskt sundsvall, där frökenfräken tydligen ligger... dit kommer jag åka i eftermiddag

richardtenggren
camaro1969 skrev:
faktiskt sundsvall, där frökenfräken tydligen ligger... dit kommer jag åka i eftermiddag
Antar du bor i Nordanstig då? Eftersom det står Gävleborg på din profil :) men då löser det sig ju ;)

Edit: har inhandlat kork med pip idag :)

Redigerat:
Glasflaska med etikett och hällpip står på svart spis framför vit kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
harry73
  • Laddar…
harry73
Oljan är bara för ljust för flaskan. Passar bättre i en Ardbegflaska. Behöver du hjälp med tömning?

Körde med en maskinoljekanna jag köpt enkom för detta. Det gick rost på fjädern !

slaskman skrev:
Körde med en maskinoljekanna jag köpt enkom för detta. Det gick rost på fjädern !
tror inte de för garaget ska användas för oljan...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.