I
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Varför ska jag ändra på mig? De får väl bli bättre människor istället?
Jag anmäler aldrig poster för det går emot mina ideal om angivarsamhällen.
Jag kan inte annat än att önska dig lycka till med det där.

boschkenta
12000 per månad snittar vi, som 2 vuxna, 1 barn, och 3 katter. Men det är inte enbart mat då utan även diskmedel och dasspapper osv, då jag enbart kikade på utgiftskollen på Swedbank.

Det var inte så längesedan som vi la hälften...

D Daniel__s skrev:
Vad har ni för ungefärliga matkostnader per månad?

Vi är 4st + hund ca 10k+
Bara mat? Eller räknar du med köp av hushållsartiklar också som oftast görs samtidigt? Toapapper, diskmedel osv.

G Ganescha skrev:
Bara mat? Eller räknar du med köp av hushållsartiklar också som oftast görs samtidigt? Toapapper, diskmedel osv.
Är väl livsmedel i pratar om. Mao posten Livsmedel. Den inkluderar allt på kvittot från matbutiken

Då ligger jag inte så högt som jag trodde, men ska ändå försöka få ner kostnaden på nått sätt 😁

Är väl livsmedel i pratar om. Mao posten Livsmedel. Den inkluderar allt på kvittot från matbutiken
Räknas Systembolaget som en matbutik?

Frågar åt en vän... 😳

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Lövborg och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Kilrain Kilrain skrev:

Frågar åt en vän... 😳
Klart de är, de säljer ju livsmedel. Och energirika sådana.

Redigerat:
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
D Daniel__s skrev:

Vi är 4st + hund ca 10k+
Ca 3500 kr plus hämtmat/snabbmat/utelunch ett par-tre ggr i veckan. Två vuxna, inga barn eller djur. Vi jobbar i huvudsak hemifrån och orkar sällan laga seriös mat, så det är mycket färdiga luncher och halvfabrikat. Det skulle säkert bli både billigare och nyttigare om vi orkade göra såna dära "storkok på helgen och frysa in".

Kilrain Kilrain skrev:

Frågar åt en vän... 😳
Ja det är livsmedel.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
D Daniel__s skrev:

Vi är 4st + hund ca 10k+
2 vuxna 1 barn på halvtid inkl hund
Ca 5.000 kr/mån
Jobbar hemma på heltid, alla dagens mål görs hemma.
Någon gång händer att vi spisar ute

Redigerat:
Är det? Lite oklart då han skriver MATkostnader men du kanske käkar skithuspapper?

• Haha
blackarrow
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Är det? Lite oklart då han skriver MATkostnader men du kanske käkar skithuspapper?
Vem fan sitter och håller koll på det. Sitter du med varje kvitto och bokför. Jag har ett företag att driva, en kvinna att glädja och två barn att tukta

• Haha
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
8-11k en vanlig månad, 13k en kalasmånad.
Köper väldigt lite kött från matvarubutiken, men köpte för snart ett år sedan 67kg kött som vi har kanske 1/4. Odlar en del grönsaker själv.
Handlar så ofta det går ekologiskt, har oftast matlåda till jobbet samt har en ekologisk fruktlåda.
2 vuxna och två barn (2.5 samt 6).

Brukar landa på 7-10k i enbart mat + hygien (främst blöjor)
Lagar alltid "riktig" måltid, inga mamma scan köttbullar + makaroner eller liknande.

Käkar på restaurang någon gång i månaden, köper hem pizza eller indiskt ett par ggr i månaden.
Uteluncher ingår inte i summan.

2 vuxna, 2 småbarn, 1 katt

Redigerat:
Vem fan sitter och håller koll på det. Sitter du med varje kvitto och bokför. Jag har ett företag att driva, en kvinna att glädja och två barn att tukta
Dom som uppenbarligen har ekonomiska problem i trådarna som dyker upp titt som tätt borde absolut göra det! Sen är jag visserligen sjukligt ekonomisk av mig och handlar aldrig hygienartiklar osv. I mataffären, finns toppen bra butiker som säljer sånt till väldigt rabatterade priser, dollarstore bl a.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.