Hej,
Jag ska bygga en enklare arbetsbänk till garaget att hålla till på när jag hobbysnickare. Eftersom garaget är kallt och kan bli rätt fuktigt med en blöt bil vintertid undrar jag om det är klokast att välja formplyfa 18mm framför MDF 22mm till toppskivan. Klarar MDF miljön så är det ju billigare men jag är rädd att det sviktar? Ambitionen är att göra nån sorts MFT-liknande hålsystem för bänkhakar. Underredet blir 45x70-reglar. Är det smartare med OSB 10mm och konstruktionsplyfa 12 ovanpå, då kommer man ju ner i pris? Vill nån tycka till vore jag tacksam.
Jag ska bygga en enklare arbetsbänk till garaget att hålla till på när jag hobbysnickare. Eftersom garaget är kallt och kan bli rätt fuktigt med en blöt bil vintertid undrar jag om det är klokast att välja formplyfa 18mm framför MDF 22mm till toppskivan. Klarar MDF miljön så är det ju billigare men jag är rädd att det sviktar? Ambitionen är att göra nån sorts MFT-liknande hålsystem för bänkhakar. Underredet blir 45x70-reglar. Är det smartare med OSB 10mm och konstruktionsplyfa 12 ovanpå, då kommer man ju ner i pris? Vill nån tycka till vore jag tacksam.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "arbetsbänk"
Arbetsbord Master 600 Wolfcraft
Ergonomiskt bord för varje kroppshålling
1 999 kr inkl moms
Läs mer
22mm är lite tjockt du får svårt att få ner tvingar av denna typ i hålen, 18mm funkar fint
MDF i ett ouppvärmt garage kommer säcka ihop om det är för långt mellan stöden och stöden är i vägen för hålen och tvingarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
MDF i ett ouppvärmt garage kommer säcka ihop om det är för långt mellan stöden och stöden är i vägen för hålen och tvingarna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Materialval till platsbyggt förvaringsskåp
Möbelsnickeri -
Annan toppskiva, tvättställ, kran till IKEAs kommoder
Badrum -
Materialval för installationsvägg på "våta sidan"
Badrum -
Hur brett bör det vara mellan arbetsbänkar
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Materialval för att bygga insynsskydd (helst stående, smala ribbor)?
Altan & Uteplats