någon mer än oss som har en stor garagefauppfart (ca 120kvm)...?

Skulle vilja ha tips på hur andra har gjort, vi tror tyvärr inte asfalt blir så bra Då det blir för mörkt mot huset, så det står mellan stenläggning och grus. Sten känns mest praktiskt men är ibland rädd att det blir för mycket sten så det ser stelt ut?

Någon som har erfarenhet?!

Mönstrad betong kanske. Bara fantasin som sätter gränser...

Asfalt är bara mörk när den är nylagd. På bara något år kommer den att ljusna och ha mer eller mindre samma färg som betongstenar har. Nu kan det finnas många skäl till att inte välja asfalt men låt inte färgen hindra dig.
Personligen så hade jag nog satt asfalt som det bästa alternativet när det är en så pass stor uppfart. Har man sten eller grus så måste man rensa ogräs regelbundet för att uppfarten inte ska se ut som en postapokalyptisk Hollywood-film.

Asfalt är enda vettiga alternativet enligt mig där man parkerar bilar.
Även nya bilar kan läcka olja m.m. som syns mer på sten och grus är inte heller praktiskt.
Själv har jag kombinerat asfalt med sten vid sidorna för att få lite mer liv...

Finns det några entreprenörer som gör mönstrad betong i Stockholm? Har sökt men inte hittat nån som verkar seriös och är i närheten.

Blomqvist78 skrev:
Finns det några entreprenörer som gör mönstrad betong i Stockholm? Har sökt men inte hittat nån som verkar seriös och är i närheten.
Jag tror att många entreprenörer som utför gjutningsarbeten även kan fixa mönstrad betong. Det är nog bara att ringa runt och fråga. Det är ju inte ett så avancerat moment när betongen väl ligger där...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.