Vi har just fått två rum (som hittills varit garage och verkstad/hobbyrum, tidigare pannrum) i vår källare sanerade från ett tak av gamla eternitplattor. Nu är originaltaket frilagt, och det visade sig vara ett brädtak!
Kan vi behålla trätaket, när vi gör om hobbyrummet till gästrum, och bara måla det – eller bör vi låta sätta upp gipsskivor som innertak? Asbestsanerarna förespråkade gips istället för trä, med tanke på brandrisken, men det finns kanske andra aspekter att tänka på?!
Obehandlat brädtak i en källare med avlägsnat eternittak, synliga träbjälkar och en liten källarfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Frilagt brädtak i källare med synliga träbjälkar och en isolerad rörinstallation.
Skapa konto

• Frilagt träbrädtak i en källare med synliga träbjälkar och rörledning längs taket, nära ett litet fönster.
    Skapa konto
  • Ett frilagt brädtak i en källare, med synliga träbjälkar och en isolerad rörledning som går tvärs över taket.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
RSRC
  • Laddar…
H
Behåll och måla! gjorde så i vår källare, blev bra :)

Du kan alltid måla upp en mindre del och bestämma efter utvärdering :)

• Gilla
Marie MM
  • Laddar…
Målade ni innertaket sedan? Har du någon bild på hur det blev :)?

Felix Gustavsson Felix Gustavsson skrev:
Målade ni innertaket sedan? Har du någon bild på hur det blev :)?
Ja, det målades vitt! Inga gipsskivor. Det ser fint ut, men tyvärr är brädorna så glesa att det faller ner lite bös inifrån.
Ska se om jag kan få till en bild framöver.

• Gilla
Felix Gustavsson
  • Laddar…
M Marie MM skrev:
Ja, det målades vitt! Inga gipsskivor. Det ser fint ut, men tyvärr är brädorna så glesa att det faller ner lite bös inifrån.
Ska se om jag kan få till en bild framöver.
Har du lust att ta en bild så är jag mycket intresserad då vi kommer ha exakt samma utgångsläge!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.