7 329 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
Matek från Estland, erfarenheter?
Hej,
Jag undrar om det är någon på forumet som har erfarenheter av Matek från Estland? Tacksam för information om hur byggprocessen gick, priser, hur eventuella reklamationer hanterats mm.
/Martin
Jag undrar om det är någon på forumet som har erfarenheter av Matek från Estland? Tacksam för information om hur byggprocessen gick, priser, hur eventuella reklamationer hanterats mm.
/Martin
Jag har begärt offert inför vårt bygge och överväger de som levrantör. Känner mig seriöst mottagen så här långt. Har ganska mycket info som jag samlat på mig och diskussioner jag har haft med dom. Vi skulle kunna höras och diskutera om du vill. Vi kanske kan pressa pris om vi är två som beställer. När skall ni bygga och var?
MvH
Henrik
MvH
Henrik
Kan dock säga att jag fått en ganska gedigen lista med hus och adresser på hus de sålt till Sverige vilket är 50 st på min lista. Så kommer jag beställa kommer jag ta kontakt med några för att få referens. Är vi flera kan vi pressa priset något säkert. Skicka gärna meddelande till mig med mailadresser så kan vi uppdatera varann om tidsplaner m.m.
Jag har inte själv byggt med dem, men jag hade en del kontakt med dem och http://nph.ee/en/ när jag byggde mitt senaste hus. Dock slutade det med att jag köpte en byggsats ifrån Finland istället. Priset jag fick ifrån Finland blev något lägre, jag kunde språket och har släktingar på plats ifall något skulle krångla=kändes lite tryggare, hade även en släkting med transportfirma så fick hit huset ganska billigt.
När jag höll på och granskade och jämförde vad som inkluderades(vad jag ville ha och inte ville ha med) så ändrades priset för min del oskäligt mycket(vad jag tyckte då). Dock så ingick montering av huset, vilket jag inte fick ifrån finland. I slutänden så prutade dom dock lite på sitt pris och genom hela processen så kändes det som de var väldigt seriösa och villiga att pruta lite, men valet föll dock på finland ändå. Jag köpte då ett omatalo genom K-rauta. Prisbilden verkar ha ändrats väldigt kraftigt på de senaste 4 åren sen jag köpte mitt. Personligen så skulle jag absolut kunnat köpa ett hus ifrån både Matek och NPH.
När jag höll på och granskade och jämförde vad som inkluderades(vad jag ville ha och inte ville ha med) så ändrades priset för min del oskäligt mycket(vad jag tyckte då). Dock så ingick montering av huset, vilket jag inte fick ifrån finland. I slutänden så prutade dom dock lite på sitt pris och genom hela processen så kändes det som de var väldigt seriösa och villiga att pruta lite, men valet föll dock på finland ändå. Jag köpte då ett omatalo genom K-rauta. Prisbilden verkar ha ändrats väldigt kraftigt på de senaste 4 åren sen jag köpte mitt. Personligen så skulle jag absolut kunnat köpa ett hus ifrån både Matek och NPH.
Klicka här för att svara