Hej!

Håller på att bygga nytt badrummet äldre lägenhet. Fick grönt ljus av sotaren att använda en en oanvänd rökkanal för badrumsventilation. Vi började bygga. Hade en annan sotare på plats i annat ärende som tig sig en titt men nämnde att det kunde vara för dåligt drag. Gjorde några enklare test. Skall be honom komma åter för att undersöka närmare men skulle själv vilja veta hur man kan mäta draget/ suget och vad som krävs enligt hängde regler.

Hur mäter man bäst och vad gäller för regler?

Tack på förhand!
 
Sitter det en fläkt i badrummet eller på taket?
 
Det sitter en fläkt på taket
 
Jag gissar att det krävs en OVK "obligatorisk ventilations kontroll" som innebär inmätning av behörig firma så kolla med sotaren om dom kan rek någon firma eller har den behörigheten själv.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.