Hej hej!

Har sett mig omkring och märkt att det är några som ska bygga/har byggt Myresjöhus Mästergården.

Är lite intresserad av bilder, både på färdiga Mästergården och på ritningar över eventuellt modifierade planlösningar.

Vi har nog nästan bestämt oss för att vi kommer att bygga ett Mästergården, men vi vill göra om planlösningen litegrann. Kul med andras tips och idéer...

Lycka till med Era byggen - Allihopa! :)
//Stina

Vi skall göra slutbeställningen nästa vecka återkommer då med alla tillval o dyl.  ;D. Bygglovet kom i onsdags  8-).

Vi skall bygga i Vallentuna. Var hade ni tänkt att slå rot?

Vi har oxå gjort om lite. Kika in på vår lilla blogg så finns det lite planlösningar o andra bilder (Bloggen är lite konstig så man får klicka runt för att hitta allt). Jag skall scanna in våra så fort jag fått tag i en scanner.

Visst är det ett härligt hus 8-)

Hej och stort Grattis till "drömtomten" och bygglovet som gick igenom till slut! Måste kännas jättespännande?

Vi ska bygga på landet utanför Linköping och ja - det är ett helt fantastiskt hus! Både invändigt och utvändigt...

Har ni en bra kontakt på Myresjöhus och när är planerad inflyttning? Köper Ni nyckelfärdigt eller gör Ni mycket själva?

//Stina

Vi kommer att bygga nyckelfärdigt. Jag veckopendlar till mitt jobb så även om det kostar lite mer så tycker vi att det lönar sig att få ett helt färdigt hus som man bara kan flytta in i. Då kan man koncentrera sig på att välja tapeter, kakel och inredning istället för att jaga entreprenörer (vilket jag inte har tid med).

Hittills tycker jag att MH's säljare har skött sig oklanderligt. Han ringer med jämna mellanrum för att se att all pappersexercis (Bygglov o dyl) sköts.
Det känns tryggt "so far".

Har en kollega som byggde ett Mästergården för snart 3 år sedan. Han har bara positivt att säga.

Vi hoppas på byggstart i April vilket innebär inflyttning i September kanske.

Thomas_Stina skrev:
Vi ska bygga på landet utanför Linköping och ja - det är ett helt fantastiskt hus! Både invändigt och utvändigt...
//Stina
Hej! Om ni inte redan varit och kikat på det, så ligger det ett nybyggt Mästergården längs vägen mellan Hjulsbro och Vårdsbergskors, strax söder Linköping. Finns även ett ganska nybyggt Mästergården i Norrköping som Tommy kanske låter er besöka. Vi var där på privat visning och tyckte det såg fint ut (fast i slutänden blev det en annan tillverkare för oss).
Lycka till!

Olmen skrev:
Vi kommer att bygga nyckelfärdigt. Jag veckopendlar till mitt jobb så även om det kostar lite mer så tycker vi att det lönar sig att få ett helt färdigt hus som man bara kan flytta in i. Då kan man koncentrera sig på att välja tapeter, kakel och inredning istället för att jaga entreprenörer (vilket jag inte har tid med).

Hittills tycker jag att MH's säljare har skött sig oklanderligt. Han ringer med jämna mellanrum för att se att all pappersexercis (Bygglov o dyl) sköts.
Det känns tryggt "so far".

Har en kollega som byggde ett Mästergården för snart 3 år sedan. Han har bara positivt att säga.

Vi hoppas på byggstart i April vilket innebär inflyttning i September kanske.

Ja vi kan inte annat än att hålla med! Vi känner en trygghet i att bygga nyckelfärdigt oxå. Just med att samordna allt och ifall nåt skulle strula.
Och som sagt så kan det vara skönt att bara behöva koncentrera sig på det Du nämner! ::)

Vi ska nog ringa vår säljare i veckan för att meddela honom att vi i strot sätt bestämt oss och då är det väl bara att skriva på!
Många nämner även att man ska vara nogrann med att man har allting skrivet på papper... Är det något vi ska fixa med själva, finns det nån "checklista" att gå efter eller ska man lita på säljaren? :o

Mvh//Stina

Krumeluren skrev:
Hej! Om ni inte redan varit och kikat på det, så ligger det ett nybyggt Mästergården längs vägen mellan Hjulsbro och Vårdsbergskors, strax söder Linköping. Finns även ett ganska nybyggt Mästergården i Norrköping som Tommy kanske låter er besöka. Vi var där på privat visning och tyckte det såg fint ut (fast i slutänden blev det en annan tillverkare för oss).
Lycka till!

Hej!

Ja det är sant! Visst är det ett Mästergården som ligger där?! Har inte tänkt på det, det var länge sen vi åkte förbi där och då var vi helt inne på ett annat hus, men när Du nämner det så klarnar det!
Måste nog ta svängen förbi där snart igen!  ;)
Tack för tipset!

//Stina

Olmen skrev:
Vi skall göra slutbeställningen nästa vecka återkommer då med alla tillval o dyl.  ;D. Bygglovet kom i onsdags  8-).

Visst är det ett härligt hus  8-)

Hej igen!

Hur gick det med slutbeställningen? Vad blev det för tillval? Är allt klart nu på hur det kommer att bli? Kan Ni luta Er tillbaka och bara vänta? Eller hur...!!!??  ;)

Själva skrev vi på förstakontraktet i veckan! Så Nu ska vi ha en lugn och skön jul och försöka att inte "inreda" allt för mycket i huvet!  :P

//Stina

Da skall vi se om jag kommer ihag:

Braskammin Contura 660T
Centraldammsugare med en sockelsug
Frontespis
Gavelbrador
Innbyggd balk mellan hall och vardagsrum
Elgolvslingor i badrum ovre plan
Rostfritt stilpaket i kok
Ekfolie innerdorrar
Frihangande flakt och bardisk mellan kok o matplats
Torkskap i stallet for torktumlare
Halvrunda fonster i tva gavlar
Klinker i hall och under braskammin
Kladkammare under trappan

Det var sakert mer men just nu kommer jag inte ihag. Vi far pris och skriver pa slutbestallningen pa torsdag. Blir rackarns dyrt  :'(

.......men det ar ju bara pengar    ;)

Så där, nu är slutbeställningen påskriven. Totti för huset:

Lite styvt 2.5 mill + eventuella extra grundläggningsarbeten

Tillval som ovan plus

Extra stegljudsisolering
Isolerade innerväggar
Färgade ytterdörrar med klarglas
Flytt av skjutdörrsgarderoben från öpl till hallen på npl
Dubbelt gips mellan ett sovrum och grovtvättstugan
En sk dominohäll till köket (Lavastensgrill)

Vi tog bort sockelsugen till centraldammsugaren då den skulle hamna på ett lite udda ställe.

Det var väl allt tror jag.
Preliminär leverans är v 19. Fasen det är ju flera årtionden tills dess........................?????!?!?!!

Ojojoj... Snart sitter Ni där i Ert nya fina hus. Det går nog fort ska Du se, men jag förstår att det känns så nu...

Tack för alla bra svar, men en fråga till:

Vad fick ni för pris på huset i standardutförande? "Kul" att se ungefär hur mycket tillvalen gått på... :D

//Stina

Grundpriset ar:  2.3 mill. Da ingar
- Frontespis (22')
- Halvrunda fonster i gavlarna (22')
- Centraldamsugare (15')
- Vattenburen golvvarme pa npl (vet ej pris)
- Vattenradiatorer opl (30')
- Kvalitetsansvarig (15')

Jag tror att helt standard sa kostar Mastergarden 2.2 mill

Ungefar sa ar det. (Har val blivit lurad som vanligt   ;) ) Men vi tycker helt klart att huset ar vart det......... ;D

Nar jag far ritningarna sa skall jag forsoka att hitta en scanner och lagga in dem i bloggen.

Hallå..

Var inne och kikade på Mästergården, vilket tjusigt hus! Lite nyfiken på priset både nf och nnf. Vore kul att få veta då storleken skulle passa oss perfekt.

Med vänliga hälsning Fia.

Olmen skrev:
(Har val blivit lurad som vanligt   ;) ) .

Ja, då har du blivit lurad. Dock inte pga priset som jag inte kan uttala mig om, men däremot så ska KVALITETSANSVARIGE vara en oberoende person, anställd av ER, inte någon kontakt via husföretaget!

Tja, enligt säljaren :o så är det utomstående företag som anlitas. Inte anställd av MH men dock använd förut. Bra eller dåligt? Vana att arbeta med MH eller sitter han i MHs ficka? Vem vet.

Vad skall han göra egentligen? Han skall väl inte se till att det inte är "sprickor i golvet" utan tillse att kvalitetssystem, lagar och förordningar följs.

Byggkvaliteten kontrolleras väl av den "oberoende" (GAR-BO) besikningsmannen?

Ja ja, Nöjd än så länge med Myresjö är vi.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.