Hej! Vi har haft en vattenskada i vårat garage, ett rör sprack så vattnet till garaget är numer avstängt. Problemet är att på utsidan av garaget har vi en trädgårdsslangvinda från Gardenia och vattnet till denna var således kopplat till rören som nu är avstängda.
Vi ska därför flytta på hela klumpen till utsidan av väggen på bostadshuset och där ska en rörmokare göra ett hål in i tvättstugan där han kopplar ett rör till slangen så att vi får vatten till den.
Nu till min fråga: Två personer har sagt till oss att vi måste köpa ny slangvinda för detta men jag förstår inte varför?
De säger att det är för att röret som var kopplat till den är kapad efter hur tjock väggen är som den sitter på det nuläget och att den nya platsen den ska sitta på är tjockare.
Men; det är väl bara röret då man måste köpa ny? Varför ska jag köpa även slang o hållare nytt när jag redan har det?
Vi tittade på en ny idag - en likadan, och i kartongen fanns bara det vi redan har, själva röret som dom menar är kapat säljs separat på VVS-hyllan.
Är det nåt vi missar??!
Det ska tilläggas att det finns inga människor i Sverige som är sämre på sånt här än vi, det är också därför vi blir så osäkra.
Vi ska därför flytta på hela klumpen till utsidan av väggen på bostadshuset och där ska en rörmokare göra ett hål in i tvättstugan där han kopplar ett rör till slangen så att vi får vatten till den.
Nu till min fråga: Två personer har sagt till oss att vi måste köpa ny slangvinda för detta men jag förstår inte varför?
De säger att det är för att röret som var kopplat till den är kapad efter hur tjock väggen är som den sitter på det nuläget och att den nya platsen den ska sitta på är tjockare.
Men; det är väl bara röret då man måste köpa ny? Varför ska jag köpa även slang o hållare nytt när jag redan har det?
Vi tittade på en ny idag - en likadan, och i kartongen fanns bara det vi redan har, själva röret som dom menar är kapat säljs separat på VVS-hyllan.
Är det nåt vi missar??!
Det ska tilläggas att det finns inga människor i Sverige som är sämre på sånt här än vi, det är också därför vi blir så osäkra.
Produkter som diskuteras: "slangvinda"
Väggvinda Auto 40 meter Hozelock
Automatisk indragning
1 847 kr inkl moms
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 10 264 inlägg
Du ansluter vindan till en utkastare. Den monteras av rörmokaren och följer inte med vindan.
Så nej, ni behöver inte köpa ny vinda om det inte är något annat fel på den.
Så nej, ni behöver inte köpa ny vinda om det inte är något annat fel på den.
Produkter som diskuteras: "slangvinda"
Slangvindor & slangvagnar
Vårt utbud av slangvindor och slangvagnar är designat för att förenkla din vardag, oavsett om du behöver vattna trädgården, tvätta bilen eller utföra mer industriella uppgifter. Med lätthanterliga, robusta och väldesignade produkter kan
Läs mer
Du har fel. Det finns visst de som är sämre på sånt här. Förmodligen rätt många, men åtminstone det två personer du frågade.E Emilia1 skrev:Hej! Vi har haft en vattenskada i vårat garage, ett rör sprack så vattnet till garaget är numer avstängt. Problemet är att på utsidan av garaget har vi en trädgårdsslangvinda från Gardenia och vattnet till denna var således kopplat till rören som nu är avstängda.
Vi ska därför flytta på hela klumpen till utsidan av väggen på bostadshuset och där ska en rörmokare göra ett hål in i tvättstugan där han kopplar ett rör till slangen så att vi får vatten till den.
Nu till min fråga: Två personer har sagt till oss att vi måste köpa ny slangvinda för detta men jag förstår inte varför?
De säger att det är för att röret som var kopplat till den är kapad efter hur tjock väggen är som den sitter på det nuläget och att den nya platsen den ska sitta på är tjockare.
Men; det är väl bara röret då man måste köpa ny? Varför ska jag köpa även slang o hållare nytt när jag redan har det?
Vi tittade på en ny idag - en likadan, och i kartongen fanns bara det vi redan har, själva röret som dom menar är kapat säljs separat på VVS-hyllan.
Är det nåt vi missar??!
Det ska tilläggas att det finns inga människor i Sverige som är sämre på sånt här än vi, det är också därför vi blir så osäkra.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

