Korkad fråga kanske...
Vi vill lägga golvvärme i vardagsrummet, som är rätt stort, och det rätt dyrt..
Vi tänkte lägga en sådan där matta med värmeslingor i, måste vi lägga mattan under hela golvet?
Eller kan vi lägga det i 2 zoner ? men hur funkar det då med den nivå skillnad som blir där mattan inte ligger?
Vi vill lägga golvvärme i vardagsrummet, som är rätt stort, och det rätt dyrt..
Vi tänkte lägga en sådan där matta med värmeslingor i, måste vi lägga mattan under hela golvet?
Eller kan vi lägga det i 2 zoner ? men hur funkar det då med den nivå skillnad som blir där mattan inte ligger?
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Visst går väl det, blir lite kinkigare med möblering om man ska ta hänsyn till var det är varmt.
Nivån är inget problem, man flytspacklar hela golvet så allt får samma höjd.
Protte
Nivån är inget problem, man flytspacklar hela golvet så allt får samma höjd.
Protte
Måste, måste man ju inte men man borde lägga i hela rummet.
Tanken är väl att värma upp rummet? eller ska Du bara ha komfortvärme just där Ni tänker gå barfota??
Jag tycker att det låter som rätt dålig idé att inte lägga golvvärme ordentligt, bättre låta bli i så fall.
Tanken är väl att värma upp rummet? eller ska Du bara ha komfortvärme just där Ni tänker gå barfota??
Jag tycker att det låter som rätt dålig idé att inte lägga golvvärme ordentligt, bättre låta bli i så fall.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Jag har lagt lite selektivt i hallen, under hallbyrån är det glesare mellan slingorna så visst går det.
Protte
Protte
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden