3 736 läst ·
31 svar
4k läst
31 svar
Måste jag dra ny UTP?
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 747 inlägg
Precis. Som jag skrev, om man följer standarden så får man jordloopar som ett brev på posten.M Marcussjogren skrev:
Så tricket är att inte följa standarden utan att bara jorda i en central punkt, dvs i patchpanelen/racket. Då kan man dra fördelen utan att drabbas av nackdelarna.
Men det är som sagt i vilket fall överkurs. Oskärmat fungerar i alla lägen där en kabel är rimlig att använda.
(Att jag sedan har skärmat med central jordning och ojordade uttag/patchkablar det är bara rent nörderi, och har inget med direkt behov att göra.
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Jag misstolkade dig nog och trodde att du menade relaterat till signalen.lars_stefan_axelsson skrev:
Precis. Som jag skrev, om man följer standarden så får man jordloopar som ett brev på posten.
Så tricket är att inte följa standarden utan att bara jorda i en central punkt, dvs i patchpanelen/racket. Då kan man dra fördelen utan att drabbas av nackdelarna.
Men det är som sagt i vilket fall överkurs. Oskärmat fungerar i alla lägen där en kabel är rimlig att använda.
(Att jag sedan har skärmat med central jordning och ojordade uttag/patchkablar det är bara rent nörderi, och har inget med direkt behov att göra.)
vi är överens!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Exponerad kabel på altantaket – säkerhetsrisk? Kan jag dra ny kabel ti
El -
Vitoljad bänkskiva i ek som är ny måste jag slipa den?
Kök -
Vanlig elkontakt "hane" måste dras ur och sättas i !
El -
Bygga nytt - Hur vet jag om tomten måste dräneras?
Grund & Markarbeten -
Måste de vara jordbiledare med när man drar ny ström?
El