B Baskowilma skrev:
Så dessa två produkter du länkar till tar död på maskrosorna men går bara att köpa från Tyskland då eller? Moralen bryr jag mig inte om just nu...vill bara få väck skiten!!
Ja, precis. Har själv handlat från agrarking.de och det går snabbt och smidigt. Jag vill minnas att gräset inte ska vara klippt på några dagar innan och efter behandling och det ska heller inte regna under några dagar. Läs i tråden jag länkade så hittar du alla tips du behöver.

MCPA är det verksamma ämnet som flera produkter använder.

mexitegel mexitegel skrev:
Ja, precis. Har själv handlat från agrarking.de och det går snabbt och smidigt. Jag vill minnas att gräset inte ska vara klippt på några dagar innan och efter behandling och det ska heller inte regna under några dagar. Läs i tråden jag länkade så hittar du alla tips du behöver.

MCPA är det verksamma ämnet som flera produkter använder.
Går det att få svenska eller iaf engelska på den sidan agrarking? Står bara på tyska och hittar ingenstans att man kan ändra...

Tyvärr inte. Kan du inte tyska så kopiera texten och kör med google translate.

mexitegel mexitegel skrev:
Tyvärr inte. Kan du inte tyska så kopiera texten och kör med google translate.
Är du tvungen att skapa ett konto för att kunna handla? Kan tyvärr inte Tyska ..

B Baskowilma skrev:
Är du tvungen att skapa ett konto för att kunna handla? Kan tyvärr inte Tyska ..
Står såhär:

Du måste tillhöra den speciella kundgruppen Certificate of Expertise och vara inloggad för att köpa denna produkt. För att göra detta måste du skicka ett kompetensbevis till oss via e-post. Du hittar mer information om detta på ditt kundkonto.

Så denna produkten kan ju bara vissa handla då?

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Sök på Dicotex.
Fungerar bra men förbjudet att använda i Sverige. Går att köpa på nätet.

S saltet skrev:
Sök på Dicotex.
Fungerar bra men förbjudet att använda i Sverige. Går att köpa på nätet.
Var på nätet kan man köpa det?

• Gilla
tony_f
  • Laddar…
Kan också rekommendera Dicotex från Agrarking.de. Det verkar döda i princip alla växter utom just gräs så var försiktig. Vattnade ut det med vattenkanna på min gräsmatta. Det tar några dagar sedan ser man hur ogräset skrumpnar ihop och dör. Väldigt drygt. Tror jag hade typ en kapsyl till 10l vattenkanna.

• Gilla
Ulf52
  • Laddar…
Onödigt att använda dicotex mot maskrosor då de är så lätta att plocka upp. Värre med all annan ogräs.
Gripklon gör så stora hål så brukar använda en mindre grej. Kör bara ner den jämte och vickar till samtidigt som man drar upp den med handen.

• Gilla
Nalleman64 och 5 till
  • Laddar…
B Baskowilma skrev:
Går det att få svenska eller iaf engelska på den sidan agrarking? Står bara på tyska och hittar ingenstans att man kan ändra...
Google Chrome på PC fixar det automatiskt.

Skärmdump av Google Chrome som visar en översättningsfunktion från tyska till svenska på en jordbruksrelaterad webbplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

raveper raveper skrev:
Onödigt att använda dicotex mot maskrosor då de är så lätta att plocka upp. Värre med all annan ogräs.
Gripklon gör så stora hål så brukar använda en mindre grej. Kör bara ner den jämte och vickar till samtidigt som man drar upp den med handen.
Ja om man bara har "lite" maskrosor , men jag har ställen på min gräsmatta där det är stora områden med enbart maskrosor, där tar det evigheter om det ens går att plocka för hand tyvärr...

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
M moggen skrev:
Kan också rekommendera Dicotex från Agrarking.de. Det verkar döda i princip alla växter utom just gräs så var försiktig. Vattnade ut det med vattenkanna på min gräsmatta. Det tar några dagar sedan ser man hur ogräset skrumpnar ihop och dör. Väldigt drygt. Tror jag hade typ en kapsyl till 10l vattenkanna.
Men det verkar som att jag som privatperson inte får handla utan intyg och liknade ? Kunde du handla ändå menar du?

Var nog förra våren jag köpte men då var det inga problem. Dock osäker på om jag köpte från deras EBay sida eller direkt från deras hemsida.

Maskrosor som är så "underbara". Dom perforerar din gräsmatta för att lufta och göra den mer medgörlig för andra växter. Kör över med en vertikalskärare sen kratta över, gödsla och så gräs. Så blir den fin igen.

• Gilla
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Jag har två sådana här:
[media]
Såg förvisso att du inte ville jaga maskrosor manuellt, men denna produkt som Dilato tipsade om är faktiskt väldigt effektiv och det går riktigt fort att dra upp dem. Man får med sig hela växten på ett drag och det tar inte lång tid fören man har tagit hundratals.

Mirakelmedel, Hormoslyr och DDT i all äta, men kombinationsbehandling är ofta det som funkar bäst.

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.