Hej!

Röret verkar vara igensatt eftersom det rinner ut över kanten där slangenfrån tvättmaskinen sticker ner. Frågan är vart stoppet sitter? Märkte att det rann dåligt i handfatet senaste dagarna - väldigt dåligt så jag tog en sån där proppgrej och tryckte upp och ner. Efter det rann det bra. Men enär jag sedan drog igång en tvätt läckte vatten ut. Såg nu då när jag undersökte vid korttvätt att det var just vid röret där vid maskin det svämmade över. Bör öppna där och under handfatet andtar jag men kan det också stocka igen i rören vertikalt? Vad bör jag göra? Tack på förhand!

Rörsystem och vägg med mögelskador i tvättstuga, tvättmaskin och hink syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Diskbänk med grön hink, handfat och rör, plastpåsar och en dammsugare syns bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

TheImprovisor
A Ansanpansan skrev:
Hej!

Röret verkar vara igensatt eftersom det rinner ut över kanten där slangenfrån tvättmaskinen sticker ner. Frågan är vart stoppet sitter? Märkte att det rann dåligt i handfatet senaste dagarna - väldigt dåligt så jag tog en sån där proppgrej och tryckte upp och ner. Efter det rann det bra. Men enär jag sedan drog igång en tvätt läckte vatten ut. Såg nu då när jag undersökte vid korttvätt att det var just vid röret där vid maskin det svämmade över. Bör öppna där och under handfatet andtar jag men kan det också stocka igen i rören vertikalt? Vad bör jag göra? Tack på förhand!

[bild][bild]
Spilltrattens vattenlås behöver kanske också rensas. Den tjockare delen strax under öppningen för tvättmaskinsslangen.

A Ansanpansan skrev:
Ja där satt massa guck! Tack!

• Gilla
TheImprovisor
  • Laddar…
A Ansanpansan skrev:
Hej!

[bild][bild]
beställl en spolbil

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.