2 160 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Maskeringstape och övermålad tapet
Hade tänkt köra en renovering light när det nya (gamla) huset ska intas och däremd måla över tapeterna. I sovrummet vill jag måla ett möntster och behöver då ta hjälp med maskeringstape. Allt jag tidigare har gjort med maskeringstape har blivit misslyckat, då jag inte tagit bort den nog tidigt så att den fäst för mycket i underlaget...
Nu undrar jag hur jag ska gå tillväga för att inte maskeringstapet ska förstöra det som jag målat, dvs att den ska riva med sig den nymålade tapeten. Finns det tips och trix?
Nu undrar jag hur jag ska gå tillväga för att inte maskeringstapet ska förstöra det som jag målat, dvs att den ska riva med sig den nymålade tapeten. Finns det tips och trix?
Om man går den långa vägen med; Nerrivning, patentering, bredspackling 2 ggr, 3ggr väggfärg, så brukar det vara lättare att tejpa ett mönster på väggen.
Annars så är väl ett bra tips att försegla tejpen med samma färg som bottenfärgen, innan du stryker färgen som du skall ha på mönstret. Och låta alla behandlingar torka ordentligt.
Annars så är väl ett bra tips att försegla tejpen med samma färg som bottenfärgen, innan du stryker färgen som du skall ha på mönstret. Och låta alla behandlingar torka ordentligt.
5,2racing Jo, klart att det alltid blir bättre med "riktigt underarbete" men tiden och ambitionsnivån finns inte, och jag tror helt naivt att vi kommer att klara oss ändå!
Men tack för tapetipset!
Tank77. Så blå tape is da shit? Då ska jag prova det!
Men tack för tapetipset!
Tank77. Så blå tape is da shit? Då ska jag prova det!
jepp; Blå tape is the shit, glömde den lilla detaljen
Det går väl med vanlig tejp också, men den blå biter inte lika hårt.
Klicka här för att svara