Jag skall måla mitt vardagsrumsfönster samt fönstret i balkongdörren. Bägge fönstren sitter fast med en svart gummilist på 2-3 mm mellan fönsterramen och rutan. Gummilisten är alltså (nästan) i nivå med fönsterramen. Den sticker upp nån millimeter på sina ställen. Kan tilläggas att det är sjuttiotalsstandard på grejorna.

Hur bär man sig åt för att maskera så att man får med både rutan och gummilisten? Det verkar inte som om det går att pilla ner lite tejp mellan gummit och ramen och får man färg på gummilisten lär det inte bli så snyggt.

Jag funderar på om man kan pilla upp gummilisten eller är det vanskligt? Ett annat alternativ vore ju att använda latexfog och maskera med men det kanske blir svårt att får bort efteråt...

Nån som har några bra tips?

//Christian
 
Skippa maskeringen. Måla på fri hand med en oval pensel. Se till att vara stadig på handen. ;)
 
Hmm.... är tyvärr ingen Picasso så det alternativet går bort.

//Christian
 
om det är en gammal gummilist så kanske det är dags att byta?

plexi
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.