Hej,

Jag håller på att renovera grusgången enligt tips i andra trådar. Bärlager 0-32 är nu utlagt och jag ska hyra en 430 kg markvibrator imorgon för att packa detta innan 8/11 ska läggas på som topplager.

Grusgången breddar mot huset och hela frontfasaden har grus mot sig. Huset är gammalt (1900-talets början) med gjuten torpargrund.

Frågan är hur nära fasaden vågar man vibba? Jag har aldrig kört en sådan här maskin förut, men jag antar man kan ställa in slagstyrkan på något sätt.

Tacksam för snabbt svar från någon som har gjort liknande jobb!

S

S salvora skrev:
Hej,

Jag håller på att renovera grusgången enligt tips i andra trådar. Bärlager 0-32 är nu utlagt och jag ska hyra en 430 kg markvibrator imorgon för att packa detta innan 8/11 ska läggas på som topplager.

Grusgången breddar mot huset och hela frontfasaden har grus mot sig. Huset är gammalt (1900-talets början) med gjuten torpargrund.

Frågan är hur nära fasaden vågar man vibba? Jag har aldrig kört en sådan här maskin förut, men jag antar man kan ställa in slagstyrkan på något sätt.

Tacksam för snabbt svar från någon som har gjort liknande jobb!

S
Uråldrigt inlägg, men fick du något svar utanför forumet?

Hej. Ja det var ett tag sedan! Jag fick inte svar av någon, men jag gjorde ett prov med en mugg vatten intill grunden. Jag körde närmare och närmare och tittade på vattenytan, den var stilla tills jag kom väldigt nära. Jag körde sedan med lugn i hjärtat nära grunden, men lämnade ca 15 cm marginal. Kort sagt, allt gick bra.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.