Jag vill gärna ha platsen utanför entrén färdig innan vintern och slabbet kommer. Jag har varit inne på att ha betongplattor eller kanske kullersten eller kanske gatsten eller ... ja, ni vet hur det är! Nu är jag mest inne på tegel, gärna lagt i fiskbensmönster. Hittar för tillfället inga partier med marktegel till ett vettigt pris, men däremot går det ganska lätt att hitta vanligt tegel. Jag är väl medveten om problematiken med vanlig tegel, men platsen som ska stensättas är under tak (under vår inglasade isolerade veranda) med två stora dörrhål, varav en kommer att hängas för vintertid. I övrigt är det väggar, kan väl byggnadsmässigt likställas med ett växthus eller en carport. Det kommer alltså att komma in snö mm genom öppningen, men det är inget som kommer bli liggande.
Tror ni att det hade gått med vanligt tegel eller är det helt bortkastat jobb och underarbete?
Vad händer om man murar in teglet, istället för kör med stenmjöl eller liknande? Bättre eller sämre ur frostskadesynpunkt?
Mer info eller synpunkter på marktegel/vanligt tegel?