2 847 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Marksten kvalite
Hej,
Jag skulle behöva eran expertis här på forumet!
Ni som har lagt markplattor typ 35x35x5 hemma, upplever ni att plattor kan vara ojämna/ skilja mycket i tolerans el dyl så att man måste korrigera underlaget emellanåt? Vad har ni för erfarenhet av Benders och Flisby?
Tacksam för svar.
Jag skulle behöva eran expertis här på forumet!
Ni som har lagt markplattor typ 35x35x5 hemma, upplever ni att plattor kan vara ojämna/ skilja mycket i tolerans el dyl så att man måste korrigera underlaget emellanåt? Vad har ni för erfarenhet av Benders och Flisby?
Tacksam för svar.
Just flisby har jag ingen erfarenhet av med plattor men däremot med murblock. Dom jag har lagt har varit förskräckliga.B bjuran76 skrev:
Med plattor ska man inte behöva göra något åt bädden för toleranserna ska vara så pass små att det llser sig när man paddar ytan efter första grusningen. Yttermåtten kan ju klart skilja men det går rätt lätt att rikta med snöre.
Murblock från Flisby är något som jag kollat på, vad upplevde du som förskräckligt med dessa?P Prodigys skrev:Just flisby har jag ingen erfarenhet av med plattor men däremot med murblock. Dom jag har lagt har varit förskräckliga.
Med plattor ska man inte behöva göra något åt bädden för toleranserna ska vara så pass små att det llser sig när man paddar ytan efter första grusningen. Yttermåtten kan ju klart skilja men det går rätt lätt att rikta med snöre.
Alldeles för stora toleranser, vissa block va skeva så det inte gick att lägga rakt. Kan ha varit dåliga formar men har inte upplevt så dåliga block från starka som vi annars använder på jobbetB bjuran76 skrev:
Klicka här för att svara