Hej! Vi har precis köpt hus från 70-talet som vi ska renovera. I hallen har vi ett markrör nere mot golvet/plattan som vi tror går till garaget (garaget är inte trevligt, ett ruckel). Röret är inte igenstängt med någon lucka eller så då tidigare ägare inte gjort det (fråga mig inte varför). Ur röret kommer ibland dålig lukt, typ jord-/mögellukt. Testade sätta plast över hålet och tejpa igen det för att kontrollera om lukten kom därifrån och nu luktar det bättre i hallen. Vad kan jag göra för att ta bort eller täcka igen röret/hålet? Vi ska renovera både hus och garage och lär inte använda det till något.
 
Bilder från båda håll på röret tack.
 
S Snucke11 skrev:
Hej! Vi har precis köpt hus från 70-talet som vi ska renovera. I hallen har vi ett markrör nere mot golvet/plattan som vi tror går till garaget (garaget är inte trevligt, ett ruckel). Röret är inte igenstängt med någon lucka eller så då tidigare ägare inte gjort det (fråga mig inte varför). Ur röret kommer ibland dålig lukt, typ jord-/mögellukt. Testade sätta plast över hålet och tejpa igen det för att kontrollera om lukten kom därifrån och nu luktar det bättre i hallen. Vad kan jag göra för att ta bort eller täcka igen röret/hålet? Vi ska renovera både hus och garage och lär inte använda det till något.
Det borde finnas ritningar hos kommunen som talar om vad det är för rör. Men en bild skulle också underlätta evt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.