S Sp1nd3l skrev:
Okej, det låter ju inte lönsamt med FTX då. Ett alternativ skulle ju ev. kunna vara rumsventilator. Man kan se det lite som ett distribuerat FTX system. De jobbar i par så ena rummet suger in luft och andra rummet fläktar ut luft, sedan skiftar de håll, och återvinner därmed en del av värmen.
Har faktiskt kollat på att sätta en Mitsubishi VL-50 i källaren. Mest för att det är lite kallt på nedervåningen och vid noll grader utomhus så tar VL-50 in luft på ca 17 grader istället för luft som är 0 grader. Det kanske hjälper med radonet i närheten av enheten. Skulle det vara andra delar av huset som fortfarande har radon efter mekanisk frånluft+radonsug kan man ju komplettera med en till just där.
 
Är det huset omdränerat med nya dräneringsrör.
 
J jonaserik skrev:
Är det huset omdränerat med nya dräneringsrör.
Tyvärr inte. Har försökt lokalisera gamla ledningar utan framgång.
 
Borken1 Borken1 skrev:
Tyvärr inte. Har försökt lokalisera gamla ledningar utan framgång.
Synd det är utmärkt och effektivt att suga markradon med dränrör.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.