Hejsan!
Bygger nytt hus. Soutteräng. Plattan är ca 80kvm.
Upplever att jag blir totalt uppsnurrad beträffande markarbetet. Hustillverkaren pekar på en entreprenör och nekade min önskan att ta in fler priser.
Markentreprenören tipsade om ett företag för geoteknisk undersökning vilket till mångas förvåning visade att pålning behövdes. Priset flög upp rejält med pålning och hamnar magiskt på ungefär samma pris om man istället gräver ur och fyller upp.
Övertänker jag?