M
Orkar av förklarliga skäl inte läsa hela tråden men jag kan ha en åsikt beträffande placeringen så nära vattenmätaren. Hade varit intressant att se en bild som innefattar hela vattenmätarkonsollen.

• Gilla
Träkirurgen
  • Laddar…
L lat skrev:
Jag har tyvär vid några tillfällen haft folk anställda som gjort liknande jobb.
Kan tala om för dig att vi både gjorde om jobben och kompenserade kunderna, rikligt.
Att ha en nöjd kund är avgörande för

Personerna som utfört jobben fick personligen (under uppsikt) rätta till jobben & be kunderna om ursäkt.
All heder åt alla företag som strävar och kämpar för att behålla sin heder och göra rätt för sig. Det verkar tyvärr vara en väldigt sällsynt företeelse i dagens Sverige där bristen på dugliga hantverkare dagligen gör sig påmind .
Men, att dra en majoritet av dessa hårt arbetande människor över en kam, som gör sitt bästa för att göra kunden nöjd, är ju isf att misskreditera en hel yrkesgrupp, oftast med en lång erfarenhet och utbildning.

M Markarbetaren skrev:
Orkar av förklarliga skäl inte läsa hela tråden men jag kan ha en åsikt beträffande placeringen så nära vattenmätaren. Hade varit intressant att se en bild som innefattar hela vattenmätarkonsollen.

Har tidigare efterlyst detta av trådskaparen för att få en övergripande bild av den ”bristfälliga installationen”. Men, det verkar tyvärr som att vi får hålla tillgodo med den ursprungliga bilden.

P
T Träkirurgen skrev:
Men, att dra en majoritet av dessa hårt arbetande människor över en kam, som gör sitt bästa för att göra kunden nöjd, är ju isf att misskreditera en hel yrkesgrupp, oftast med en lång erfarenhet och utbildning.
Ja, men det kan jag inte påminna mig om att någon har gjort i den här tråden.

Själv har jag nästan bara haft med bra hantverkare att göra. De enda som inte har hållit måttet är dem som jag inte fick välja själv.

P pmd skrev:
Ja, men det kan jag inte påminna mig om att någon har gjort i den här tråden.

Själv har jag nästan bara haft med bra hantverkare att göra. De enda som inte har hållit måttet är dem som jag inte fick välja själv.
Har också varit förskonad från de exempel vi ibland får ta del utav här. Referenser om man inte har någon kännedom om den presumtiva och ev aktuella
aktören kan väl inte nog poängteras.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
V Villaägarenr1 skrev:
men skulle aldrig stå med mössan i hand och be om ursäkt som en liten flicka
Nä, för en vuxen karl ska f.n inte behöva be om ursäkt för att man gjort bort sig..., det är upp till "flickor" & kvinnor att göra det.:thinking:

• Gilla
GK100
  • Laddar…
V
L lat skrev:
Nä, för en vuxen karl ska f.n inte behöva be om ursäkt för att man gjort bort sig..., det är upp till "flickor" & kvinnor att göra det.:thinking:
P pmd skrev:
Man monterar inte saker som kan hindra funktionen i en befintlig installation. Ett fel har begåtts oavsett om ventilen satt där från början eller inte. Något annat vore helt befängt.

TS kan givetvis inte kräva att få kompensation i det här fallet, men en rörfirma med lite känsla för kundvård skulle bjuda på någonting som plåster på såren. Det behöver inte vara något dyrt för att återupprätta sitt förlorade förtroende. Huvudsaken är att markera att man tar misstag på allvar.

Själv skulle jag ha monterat om handtaget. Livet är för kort för att bråka om småsaker som inte kostar mycket pengar.
Man kan rätta till de utan komplikationer för kunden. Men de där är inget att be om ursäkt för.

P
V Villaägarenr1 skrev:
Man kan rätta till de utan komplikationer för kunden. Men de där är inget att be om ursäkt för.
Väluppfostrade män ber om ursäkt om de råkar göra fel. Det hör till allmänt hyfs.

• Gilla
Ankmamma
  • Laddar…
V
P pmd skrev:
Väluppfostrade män ber om ursäkt om de råkar göra fel. Det hör till allmänt hyfs.
Självklart om de är något art be om ursäkt för. Inte detta. Slappna av. Lägg ner katastrofläget.

S
K kortis skrev:
Det var ju för att du kunde just sådant tänk om det behövts en bygling på något eltjofräs, eller nya datorn hängt sig och op behövt någon åtgärd el som sagt gummiventilen på nya hjulet hade läkt luft javisst ja du kränger ju av däcket byter ventil
Lustigt att du listar enbart saker som man som husägare ska klara av medans man blundar. Eller menar du att såna där skitsaker kräver att ta in ”proffs”? :D

Eltjofräsen är väl det enda som kräver fackman pga. Auktorisationskravet, men annars :D

P
V Villaägarenr1 skrev:
Självklart om de är något art be om ursäkt för. Inte detta. Slappna av. Lägg ner katastrofläget.
Om man hindrar funktionen av en installation när man kompletterar denna installation så är det ett fel som man bör be om ursäkt för. Man bör be om ursäkt för alla fel man gör som påverkar andra, faktiskt. Det hör som sagt till allmänt hyfs. Riktiga män struntar inte i konsekvenserna av sina handlingar.

Det är inte farligt att be om ursäkt, och behöver inte vara så dramatiskt heller. En ursäkt gör din motpart vänligare inställd och ni kan skiljas åt som vänner.

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
P
S SueCia skrev:
Lustigt att du listar enbart saker som man som husägare ska klara av medans man blundar. Eller menar du att såna där skitsaker kräver att ta in ”proffs”? :D

Eltjofräsen är väl det enda som kräver fackman pga. Auktorisationskravet, men annars :D
Jag är datorproffs, men det har hänt att jag har varit tvungen att lämna in en dator till andra datorproffs för reparation. Jag är husägare också, men förmodligen en B-husägare eftersom jag inte klarar av alla datorproblem som kan uppkomma.

S
P pmd skrev:
Jag är datorproffs, men det har hänt att jag har varit tvungen att lämna in en dator till andra datorproffs för reparation. Jag är husägare också, men förmodligen en B-husägare eftersom jag inte klarar av alla datorproblem som kan uppkomma.
Datorproffs så måste lämna in datorn för reparation? :) Felsökning på komponentnivå på ett kretskort då möjligtvis?

S SueCia skrev:

Så du kan kränga däck hemma o har ventiler liggande? Det är inte alla förunnat att ha det, fast det var bara exempel, bygling på bilen men det spelar ingen roll han kansli inte kan skruva något men är professor i kemi. Det är därför man anlitar hantverkare. Ja int jag, tappade förtroendet för hantverkare i 20 årsåldern och lärde mig själv.

P
S SueCia skrev:
Datorproffs så måste lämna in datorn för reparation? :) Felsökning på komponentnivå på ett kretskort då möjligtvis?
När det gäller datorproffs så finns det (minst) två sorter. Dels lågnivåproffs som löder och har sig, och dels högnivåproffs som designar system.

Jag kan inte städa heller, så jag anlitar proffs för det.

• Gilla
SueCia
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.