82 366 läst ·
201 svar
82k läst
201 svar
Märklig VVS-installation
Ända tills TS bevisar motsatsen är jag övertygad om att ventilen satt högre upp när den monterades. Sen har röret med ventilen glidit ner i efterhand, så det enda som behöver göras är att lyfta upp hela paketet igen.
Tack alla ni som försöker hålla detta forum seriöst.
Tyvärr finns det andra som inte är det ("Nu fick du ju möjligheten att visa dig på detta forum. För vissa räcker inte Facefuck,instagram,Twitter,Youtube,Flickr m.fl !").
Jag avslutar nu mina inlägg i detta ämne.
Rophphe
PS Jag är inte med på någon av de plattformar som "TheFlyer" nämner
Tyvärr finns det andra som inte är det ("Nu fick du ju möjligheten att visa dig på detta forum. För vissa räcker inte Facefuck,instagram,Twitter,Youtube,Flickr m.fl !").
Jag avslutar nu mina inlägg i detta ämne.
Rophphe
PS Jag är inte med på någon av de plattformar som "TheFlyer" nämner
Varför skall man bara rycka på axlarna åt undermåliga jobb? Resonerar du likadant om verkstan glömmer lufta bromsarna på bilen efter bromsbyte, så du inte får stopp i nästa korsning. Kör du tillbaka till verkstaden eller åker du hem, och själv luftar bromsarna??? Sen om det är rimligt med en kompensation elelr inte är en annan fråga. Det beror väl på hur mycket olägenhet det faktiskt skapar för den drabbade.J jonaserik skrev:Mycket snack om att röris som gjort är skit, varför så många inlägg om detta. Det är bara att lossa bulten , vicka ut handtaget ( är ett fyrkantshåll i handtaget ) och vrida det 180 Grader sätta på det ingen och dit med bulten, då går det att stänga med att vrida handtaget till vänster. Det är ju en kulventil och den stänger alltid när kulan står tvärs , sen om det vrids till höger eller vänster är egalt. Så TS hoppa över allt om att trassla till det med tider och kompensation av ekonomisk karaktär. det vinns inget med det, bara en del trubbel.
Svar nej , ser rakt igenom din ironii det hela, men tänk till lite själv och allt snack om konsumentlagar och annat diverse i tråden som framhålles. Är det en berättigad sak i den här enkle delen. För mycket snack, för lite handling av kanske någon som tror sig ha allt på fötterna för att klämma åt en röris. Bara skit i det hela med det.
Vad som är ett undermåligt jobb får stå för dig, det gynnar inte TS här med allt som skrivs om det ena eller andra. Det är en liten skitsak med spaken och inget annat som framkommit om någon dåligt arbete. Men den jämförelse du gör med en bil och verkstad är lika långt från spaken till solen. Men du är kanske en sån där perfektionist där inget är bra om du kan hitta något av minsta art. Och till varje pris påtala saker.M mojjen skrev:Varför skall man bara rycka på axlarna åt undermåliga jobb? Resonerar du likadant om verkstan glömmer lufta bromsarna på bilen efter bromsbyte, så du inte får stopp i nästa korsning. Kör du tillbaka till verkstaden eller åker du hem, och själv luftar bromsarna??? Sen om det är rimligt med en kompensation elelr inte är en annan fråga. Det beror väl på hur mycket olägenhet det faktiskt skapar för den drabbade.
Inte värt att skriva mer i tråden för mig, då det inte tillför TS något mer. Hen har bestämt sig för att det är något fel, samt gå ur då det hela har totalt spårat ur i tråden med allsköns kommentarer om lagligheten i olika sammanhang
Så fortsätt ni och gräv ner er i alla paragrafer som finns . Hej då
Om de som tycker att denna installationsmiss är en skitsak, är hantverkare, så bekräftar det att jag gör rätt i att vara ytterligt noggrann när jag väljer/anlitar såna.
Å andra sidan så kan hantverkare som visar yrkesskicklighet & yrkesstolthet vara säkra på att få komma tillbaka och göra mer jobb.
Å andra sidan så kan hantverkare som visar yrkesskicklighet & yrkesstolthet vara säkra på att få komma tillbaka och göra mer jobb.
R rophphe skrev:Jag bytte värmepanna i våras. För nån vecka sedan tänkte jag byta en kran som droppade i köket och måste stänga av vattnet (ska sätta in ballofixer samtidigt).
När jag skulle stänga av vattnet upptäckte jag att det inte gick (Se bild). Hade montören lämnat hjärnan hemma den dan???
Tänk tanken att jag skulle varit tvungen att i en situation blixtavstänga vattnet....
Det har nu gått nästan 3 veckor sedan jag påtalade felet. Nu har dom ont om folk p.g.a.Corona (!!!??))
Någon kompensation borde jag väl ha?
Som en bekant i branschen sa: Man ska aldrig underskatta vad en rörmokare klan ställa till med...
Självklart skall det göras om, självklart så kan samma montör som utfört missen göra om det men skulle aldrig stå med mössan i hand och be om ursäkt som en liten flicka, aldrig !L lat skrev:Jag har tyvär vid några tillfällen haft folk anställda som gjort liknande jobb.
Kan tala om för dig att vi både gjorde om jobben och kompenserade kunderna, rikligt.
Att ha en nöjd kund är avgörande för en seriös företagares fortlevnad?
Personerna som utfört jobben fick personligen (under uppsikt) rätta till jobben & be kunderna om ursäkt.
Det räcker att de görs om, lite surr och ett handslag, inget mer !
Du låter inte som en direkt trevlig chef!
Hur mycket man betalar är inte hårt kopplat till vad man har beställt (olika firmor konkurrerar på olika sätt), men man kan alltid kräva att ett beställt arbete är fackmässigt utfört. Det står t.o.m. i lagen att man har rätt att kräva det som konsument. 4 § i konsumenttjänstlagen.Mikael Vesala skrev:
För övrigt kan man väga in kostnaden för jobbet och förutsättningarna . Var det en komplett installation av allt på bilden eller komplettering av en funktion? Var kostnaden låg eller hög för det hen gjorde? Betalar man för ett snikjobb så får man oftast ett snikjobb. Men har du betalt för ett premiumjobb så ska du rimligen kunna ställa högre krav, och det är väl inte mer än rätt?
Arbetet som tråden handlar om är inte fackmässigt utfört.
Man monterar inte saker som kan hindra funktionen i en befintlig installation. Ett fel har begåtts oavsett om ventilen satt där från början eller inte. Något annat vore helt befängt.V Villaägarenr1 skrev:
TS kan givetvis inte kräva att få kompensation i det här fallet, men en rörfirma med lite känsla för kundvård skulle bjuda på någonting som plåster på såren. Det behöver inte vara något dyrt för att återupprätta sitt förlorade förtroende. Huvudsaken är att markera att man tar misstag på allvar.
Själv skulle jag ha monterat om handtaget. Livet är för kort för att bråka om småsaker som inte kostar mycket pengar.
Poängen var väl att visa en rolig bild? Åtminstone jag skrattade när jag såg den.P patriklarsson skrev:
Det kanske hade passat bättre i en av humortrådarna?
Eller så kanske poängen var att provocera hantverkare som läser tråden och som känner sig lite medskyldiga?
Vad är problemet?Kulventilen står enligt bild öppen och ska du stänga så vrider du mot kl 3 stängd.R rophphe skrev:Jag bytte värmepanna i våras. För nån vecka sedan tänkte jag byta en kran som droppade i köket och måste stänga av vattnet (ska sätta in ballofixer samtidigt).
När jag skulle stänga av vattnet upptäckte jag att det inte gick (Se bild). Hade montören lämnat hjärnan hemma den dan???
Tänk tanken att jag skulle varit tvungen att i en situation blixtavstänga vattnet....
Det har nu gått nästan 3 veckor sedan jag påtalade felet. Nu har dom ont om folk p.g.a.Corona (!!!??))
Någon kompensation borde jag väl ha?
Som en bekant i branschen sa: Man ska aldrig underskatta vad en rörmokare klan ställa till med...