6 418 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Märken på SDS+ borr till sten?
Med undantag för Hilti som man i princip måste ha rabatt för att kunna handla utan risk för att bli spontaninplockad för tvångströja och en mjuk cell, så är min uppfattning att priset står i rätt god korrelation med kvaliten.serdt skrev:
Köper du billigare får du köpa fler, för då slits de snabbare. Min rekommendation blir Irwin, som du kna hitta till vettiga priser på tex harald-nyborg (men bara i set tror jag). Sen har jula ett märke som heter KWB som jag har förstått skall vara bra, även om jag inte har testat dem så mkt. Dessa kan man köpa styckvis.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Bosch har jag kört mycket i betong och sten, och de har fungerat bra. Kan man kyla med vatten när man borrar gör det mycket för att spara på borret.
Jag kör med julas variant för 995. Märke kommer jag inte ihåg. Borrar med 24mm borr (dewalt) och har väll borrat ca 500 hål i vilka jag sedan kört spräckkilarna. Maskinen pajjade efter ca 490 hål för att jag glömt att smörja den men jag fick en helt ny på garantin så nu har jag en ny maskin med bara 10 hål på nacken.
Klicka här för att svara