Behöver gräva för ny vattenledning och behöver ta bort en gång med plattor. De lades dit för typ 45 år sedan och det ser rätt risigt ut och borde fixats ändå.
Vill att de ligger på samma sätt efter operationen och därför borde de märkas upp med någon färg som inte försvinner så lätt, men jag vill ju helst att färgen ändå ska försvinna när allt är klart. Eller ska man skriva med vanlig målarfärg men så smått att det kanske inte gör något att det syns i tio år?

kex91 kex91 skrev:
Behöver gräva för ny vattenledning och behöver ta bort en gång med plattor. De lades dit för typ 45 år sedan och det ser rätt risigt ut och borde fixats ändå.
Vill att de ligger på samma sätt efter operationen och därför borde de märkas upp med någon färg som inte försvinner så lätt, men jag vill ju helst att färgen ändå ska försvinna när allt är klart. Eller ska man skriva med vanlig målarfärg men så smått att det kanske inte gör något att det syns i tio år?
Skriv på undersidan när du tar upp dom. Då spelar det inte så stor roll att det är permanent.

Fulkemisten
Jag lägger och lägger om en del ölandsten. Skriver och märker med ungarnas kritor. Ingen använder någonsin den vita eller ljusgula i alla fall. Bort går det också skapligt med en hård borste och typ tvål/såpa. Efter ett tag syns inget.

P
Tejpa lappar med nummer på och fota.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.