2 035 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Marbodal + IKEA = Sant?
Eftersom IKEA inte har 20 cm breda skåp och det är precis vad vi vill ha mellan diskmaskin och ugn funderar vi på att ta en stomme med lucka från Marbodal......tror ni det skulle funka?
Vi ska ha Ädel vit från IKEA och jag har sett ett liknande från Marbodal, så man kanske inte ens kommer att märka skillnaden?
Vi ska ha Ädel vit från IKEA och jag har sett ett liknande från Marbodal, så man kanske inte ens kommer att märka skillnaden?
Hehe, jo det är ju en förutsättning.....men jag tänkte mer på material och sånt. Marbodal kanske använder andra material än de som används på IKEA...luckorna ser ju lika ut i katalogen, men man vill ju helst se Marbodalluckorna i verkligheten också. Helst ta med en lucka från IKEA och jämföra i Marbodal-butiken. ;D
IKEA brukar ju iofs vara väldigt generösa med öppet köp, så jag kanske bara ska köpa en lucka, leta upp närmaste Marbodalåterförsäljare och jämföra helt enkelt! Konstigare saker borde de väl ha varit med om?
IKEA brukar ju iofs vara väldigt generösa med öppet köp, så jag kanske bara ska köpa en lucka, leta upp närmaste Marbodalåterförsäljare och jämföra helt enkelt! Konstigare saker borde de väl ha varit med om?
Jag byggde IKEAS kök Nexus för några år sedan. Då gick det bra att ändra på stommarna genom att såga av dem och borra om hålen för fästena.
Luckan som behövde ändras hjälpte mig en snickare med. Jag gjorde ett ca 1 dm smalt skåp som jag förvarade brickor i.
Jag ändrade också djupet på några skåp som var för djupa.
/Ulrica
Luckan som behövde ändras hjälpte mig en snickare med. Jag gjorde ett ca 1 dm smalt skåp som jag förvarade brickor i.
Jag ändrade också djupet på några skåp som var för djupa.
/Ulrica
Klicka här för att svara