Hej!
Funderar på att sätta in golvvärme och ta bort alla radiatorer. Idag har jag en nibe city med manuell shunt och radiatorer utan termostater! Sitter en grundfoss ups 25-60 pump efter shunten. Kör pannan i eldrift.
Kan man koppla på en LK värmefördelare på ett sådant system? Lk verkar rekommendera väderstyrd framledningstemp.
Vidare eftersom shunten är manuell, hur vet man att den inte leder fram för varmt till värmefördelaren och skadar systemet?
Är nybörjare, tack för ett bra forum!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder