Ett impulsinköp frambringar ett behov av manual till nämnda maskin, finns det ngn som har en så tar jag tacksamt emot kopia på pdf eller likn. :)

Mattias
 
HÄR eller HÄR kanske du hittar...men du får nog leta lite...;)
 
Jag har en manual i papper men jag orkar inte scanna den ikväll. ( tämligen tjock) Sannolikt blir filen dessutom rätt stor så kanske skall den inte läggas upp här på forumet. Jag är tillbaks vid scannern senare i veckan. Kan man PM:a varandra för att växla mailaddresser ?
 
hyggabus skrev:
Jag har en manual i papper men jag orkar inte scanna den ikväll. ( tämligen tjock) Sannolikt blir filen dessutom rätt stor så kanske skall den inte läggas upp här på forumet. Jag är tillbaks vid scannern senare i veckan. Kan man PM:a varandra för att växla mailaddresser ?
Du har pm!
 
  • Gilla
tacho
  • Laddar…
Jag har en pdf.
PM:a din mailadress
 
Då har du pm!
 
Problemet löst! 😀
 
ImageUploadedByByggahus.se1391019054.173498.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick med en helsikes massa prylar. 😳Boktips på hur man ska använda en dylik pjäs tas tacksamt emot.
 
Se där, Nu återstår bara att bygga ett hus att ha den i :-)
 
Hur har det gått för dig? Fick du ihop alla delar? ;)
 
Hyveln och sågen har jag hyfsad koll på. Resten är ff dålt i dunkel :p
 
Jag tycker att jag anar en vertikalfräs och en långhålsborr på bilden ( Två tillsatser som jag själv hoppats att hitta nån gång i tiden....)
 
ImageUploadedByByggahus.se1391367818.401482.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fräsen

ImageUploadedByByggahus.se1391367854.013617.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna antar jag används till att göra tappar eller liknande. Bordet rör sig om man rycker lite i spakarna 😄

ImageUploadedByByggahus.se1391367966.202930.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna tyckte jag var lite mysko...

Finns en säck med prylar plus några kartonger med fräskuttrar?? och stål.
 
Bild 2 används som du säger för att göra tappar och liknande men kanske framför allt hålen för tapparna, det är den som kallas långhålsborr. bild 3 känner jag inte igen, det ser ut som 3 st länkhjul , ....
- Jag gick och tittade i min pappersmanual, det är ett anhåll för vertikalfräsen.

Manualen du fick, ser den ut som bifogad bild ?
scheppach_hm2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

manualen på bilden inkluderar montering av anhållet. ( + fräsen + långhålsborr)
- Jag kanske skall scanna det jag har ändå.
 
jag kan ju lägga in en bild på just anhållet...
scheppach_hm2-anhåll.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.