Hej, jag har kommit över en defekt Hilti TE 6 C som jag skulle vilja få ordning på. Jag har hittat sprängskiss, men inte manual online trots att jag googlat som en galning. Hemsidan verkar inte ha något heller. Någon som har en i digitalt format eller har lust att fota de viktiga sidorna (alltså inte varningarna, utan skötselråd och funktioner).

Peace!

Jag är inte säker på att det är det som är skillnaden. I pressreleasen står det annorlunda:
http://news.thomasnet.com/fullstory...its-drilling-and-chiseling-applications-13247
Det är om man har en modell som heter DRS (Dust Removal System) som det är dammsugare med. Detta bekräftas även av att min maskin har fyra möjliga lägen, och inte tre som i den där manualen.

Jag tänkte mig nog att det inte stod så mycket intressant i den där instruktionsboken. Blir till att leta vidare lite bredare, det jag framförallt är ute efter är hur man gör maskinvård från grunden, jag kan ingenting om detta område.

En sak som det faktiskt stod i den där pamfletten var att man inte skulle ha någonting alls på plastchassit, ingen olja, ingenting annat än en fuktig trasa. Jag tänkte att man kanske kunde vara lite extra snäll mot maskinen och göra det som avråds, men nu vet jag varken ut eller in.

Någon som vet hur man tar hand om ett plastchassi till ett gammalt verktyg på bästa sätt?

C
Nä, det stämmer nog att S saknar mejslingsfunktionen. Jag har hur som helst manualen som kom med TE 6-C så är det något specifikt du vill veta kan jag kolla/scanna. Så vitt jag kan se är dock texten om underhåll identisk. Hur plastchassit bör vårdas på bästa sätt är nog det sista jag skulle oroa mig för. Fuktig trasa blir bra där. Om den är defekt låter det som att du har annat att fundera på. Det enda, som märkligt nog faktiskt inte verkar nämnas i manualen, är att man rekommenderar en klick "Hilti-fett" på borret/mejseln när det monteras i fästet.

Hehe, du tycker jag prioriterar konstigt? :) Anledningen att jag frågar om ovidkommande saker är att jag inte har möjlighet att plocka isär den nu, men väl tid att planera renoveringen...

C
Absolut, den har jag kollat igenom tre-fyra gånger. :) Den videons existens gör att jag känner att det över huvud taget är möjligt...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.