Finns ingen instruktion om ev vad man ska göra innan man använder ugnen första gången. Förra ugnen skulle man sätta på den 200 gr och låta ugnen vara på i 1 Tim så att lukt och ånga från isoleringsmaterial och skyddsfett elimineras.
Nu finns ingen instruktion angående det med.
Verkar vara Vilda Västern på IKEA nu. Dragit ner på kontakter, skruvar, broschyrer och på kunnig personal. Hon på köksavdelningen var lika ovetandes om ugnens funktioner som en ko kan läsa bibeln.

Det är väl ingen raketforskning, om du tror att det finns något fett att "bränna bort" så gör som du angivit, annars kan du strunta i det för jag är nästan 100 på att det finns inget ..det är väl emaljerade rena ytor?

D Dilato skrev:
Det är väl ingen raketforskning, om du tror att det finns något fett att "bränna bort" så gör som du angivit, annars kan du strunta i det för jag är nästan 100 på att det finns inget ..det är väl emaljerade rena ytor?
Det rykte stabilt inne i ugnen och luktade pyton, men nu är det gjort. Skulle hålla 200 gr, men när jag stängde av den så visade gradantalet 217 gr. 😫 så verkar ju inte direkt vara 1:a klassens vara.
Blir väl som förra ugnen, brända bullar mot ugnsluckan och bleka inåt. Men gubben är nöjd ändå.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
O Bror Egon skrev:
Finns ingen instruktion om ev vad man ska göra innan man använder ugnen första gången
Taget direkt från manualen 🤔
Manualsida från IKEA med instruktioner för första användning av ugn, inkl. inställningar och tips om att värma ugnen till 200 °C.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Kane
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.