Hej
Undrar om du har fått tag i en manual, jag har också precis köpt hus och har heller ingen manual till c200. skulle vara tacksam om du kunde mejla över, då jag inte kan NÅGOT om pannor osv. just nu har jag ljumna element och vatten.... Det är -23 grader ute, usch!
Undrar om du har fått tag i en manual, jag har också precis köpt hus och har heller ingen manual till c200. skulle vara tacksam om du kunde mejla över, då jag inte kan NÅGOT om pannor osv. just nu har jag ljumna element och vatten.... Det är -23 grader ute, usch!
Jag har tyvärr inte fått någon manual som jag kan skicka till dig. Har varit tyst och ingen respons på min förfrågan. Har försökt googla C200 men inte hittat något där heller... Så jag vet faktiskt inte var man ska leta.
Är det denna?
http://www.boschvarme.se/upload/handbocker/Utg%C3%A5ngna-AutoTerm_200_LV.pdf
Annars kanske du får nå tips här
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=17911.0
http://www.boschvarme.se/upload/handbocker/Utg%C3%A5ngna-AutoTerm_200_LV.pdf
Annars kanske du får nå tips här
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=17911.0
Hejsan3 3571thl skrev:
Vi har samma sak här. En C-200 utan handbok och har problem med värmen.
Finns det möjligt att du har handboken kvar ännu och om man kanske kan få en kopia?
Mvh Fredrik
Vet inte riktigt men prova här tror det är rätt
http://500120.com/wp-content/uploads/2015/02/Autoterm-C-200.pdf
http://500120.com/varme/manual/
http://500120.com/wp-content/uploads/2015/02/Autoterm-C-200.pdf
http://500120.com/varme/manual/
Det var rätt!
Kanon bra, guld värt detta!!
Tackar så mycket, vi får presostat fel och får starta om allt väldigt många ggr om dagen!
Nu kan jag felsöka lite
Mvh Fredrik
Kanon bra, guld värt detta!!
Tackar så mycket, vi får presostat fel och får starta om allt väldigt många ggr om dagen!
Nu kan jag felsöka lite
Mvh Fredrik
Ska gå och lägga mig , om det hög som löser kolla om du har ett filter som ser ut så här , dom kan sätta igen sig , stäng VP , stäng alla kranar som finns så den instängd , lossa sexkanten sitter ett filter där , är det låg kan det bero lite köldmedia i kompressorsytssemet , behövs då en kylgubbe , tror att det är propan i den , men det ska stå en skylt i VP vad som finns
Presostat hög.
Ok det ska jag kolla! Tack för tipset
Ok det ska jag kolla! Tack för tipset
Då är det ett för lågt flöde på VB sidan , köldmediat i kompressorn blir för varm och då löser HP VP är av den äldre typen och brukar gå mot raddarna direkt nu när det börjar bli varmt och om ni har termostatventiler som stänger så försivnner flödet med på följd att VP inte kan göra sig av med värmen , och löser på HP , testa med att öppna alla termostater så fullt flöda kommer till
samt se om det går att ändra kurva på värmen , kanske står för högt i dag i förhållande till utetemp
samt se om det går att ändra kurva på värmen , kanske står för högt i dag i förhållande till utetemp
Klicka här för att svara
