4774
Storsockret Storsockret skrev:
Idag hände till slut det man oroar sig för när man är iväg, hund behövde till veterinär och ingen bil fanns att tillgå då jag hade den 5h bort..

Som tur var har jag en kollega som bor i närheten som ställde upp, så tacksam

Vi märkte en knöl på Pingis underkäke i torsdags kväll, på fredag hade den inte växt så vi bokade in en tid hos veterinär på tisdag. Igår hade den växt en del men inte så farligt, men idag hade den blivit väldigt stor och börjat vätska samt ansiktet svullnat.

Så det blev en tur till akutvet där dom röntgade (såg inget på käken iaf), öppnade upp och dränerade både inifrån mun och utsida käke. Nu ska det få vara öppet och vätska ur sig, rengöras dagligen och knapras en kur antibiotika. Man hittade inget objekt i det hela men man ska skicka på analys ändå.

[bild]

[bild]

Håller tummarna
Hoppas sötnos snart är återställd och att vätskan är just bara vätska ♥️

• Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Patrik440
Duschade Judith i eftermiddags men efter några minuter så sprang hon ut å grävde i jorden vid syrénhäcken...

Spolade av henne igen men vart tog hon vägen tro sen...🙄

Blöt hund sitter på en rosa handduk utomhus framför grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Jante och 7 till
  • Laddar…
Stackars Judith! Här har hon jobbat så länge på att få till den perfekta bouqueten och så har du mage att tvätta bort den bara sådär! 😆

• Gilla
  • Haha
Storsockret och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
Skönt nog så är Pingis relativt obrydd över det hela. Utom när vi ska rengöra såret, men jag tror han är mer upprörd över det faktum att vi häller någonting på honom än att det gör ont. Oförskämt.

Svart hund leker med färgglad leksak på en gräsmatta, omgiven av träd och ett tegelhus i bakgrunden.
Skapa konto

Hund som sträcker sig på rygg i en fluffig bädd, bandage på ena benet, ser avslappnad och nöjd ut.
Skapa konto

Också skönt med försäkring 😰

Veterinärkostnader för behandling av inflammation i munslemhinna, inklusive grundavgift, jouravgift, röntgen, operation och histopatologisk undersökning.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
  • Wow
Patrik440 och 5 till
  • Laddar…
Jolly och Urax gör husse sällskap på jobbet. Stadiga 18 grader och 35 procent luftfuktighet. Två svarta hundar i en korridor med arkivskåp och filtar på golvet, omgivna av neutrala väggar och takbelysning.
Skapa konto
Två hundar ligger i en gång mellan hyllor fyllda med kartonger i ett arkiv eller lager.
Skapa konto
Två hundar ligger på varsin matta i en korridor av ett arkiv, omgivna av arkivskåp och belysning från taket.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dicliff och 6 till
  • Laddar…
Storsockret
Nån som tröttnade på mitt övande 🙄

Hund kopplad nära discgolfkorg, frisbees på gräsmatta, trädgårdsstol i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Myckling och 7 till
  • Laddar…
Patrik440
Jag å Jesko var en sväng Dalslands kanal å kikade lite.

En svartvit hund springer på gräset vid kanten av Dalslands kanal, en båt syns på vattnet och ett rött hus stående i bakgrunden.
Skapa konto

Hund vid Dalslands kanal med sluss i bakgrunden.
Skapa konto

Hund vid kanal med röd stuga i skogsmiljö, båt med personer i flytvästar på vattnet.
Skapa konto

Hund som ligger på gräsmatta bredvid picknickbord med parasoll.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Jante och 7 till
  • Laddar…
Patrik440
Rosa var med på en liten snabbutryckning härom kväll då jag lånade ut några övervakningskameror då det var någon som varit inne i trädgårdar och uterum + iaf fyra konstaterade inbrott runt om i närmaste kvarteren.

Fylla upp tanken fick vi göra på vägen dit och Rosa såg först lite förskräckt ut över räkneverket på pumpen men det var ungefär lika billigt/dyrt som vanligt.
En hund sitter i baksätet av en polisbil vid en bensinstation, bilen tankas.
Skapa konto

En svart och vit hund sitter i baksätet på en bil märkt "K-9 UNIT" vid en bensinstation.
Skapa konto

Hund sitter i baksätet på en polisbil märkt "Highway Patrol" vid en bensinpump, bilens tank fylls.
Skapa konto

Tidigare på eftermiddagen fick hon en dusch men hon gjorde inte som Judith iaf å sprang in å grävde syrénhäcken. 😆
Liten hund med blöt, långhårig päls och stora öron sitter på ett mörkt underlag framför en vit vägg.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Jante och 6 till
  • Laddar…
Patrik440
Judith skulle vara med igår och visa hur gräset skulle klippas, efter en stund fick hon sitta i knät på mig istället för annars hade hon nog varit helt grön när vi var färdiga..

Hund på gräsmatta bredvid en gräsklippare i förgrunden, med ett rött hus och träd i bakgrunden.
Skapa konto

Hund sitter på nyklippt gräsmatta bredvid en röd gräsklippare.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Jante och 7 till
  • Laddar…
Storsockret
Tror Pingis uppskattar att jag inte orkat klippa gräset för sjuhundrade gången den här månaden, mjukt och fint att rulla i.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
G
En mops står på en sandstrand nära vattnet under en klar himmel.
Skapa konto

Skulle varit död om man lyssnat på svenska veterinärer..

Roadtrip 300 mil söder ut där tandsten och tumör togs bort samtidigt till en kostnad av en tank diesel..

• Älska
  • Gilla
  • Wow
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Tror Pingis uppskattar att jag inte orkat klippa gräset för sjuhundrade gången den här månaden, mjukt och fint att rulla i.

[video]
Åsså lägger man sig i skuggan och njuter av livet!🥰❤️

• Gilla
Storsockret
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
[bild]
Skulle varit död om man lyssnat på svenska veterinärer..

Roadtrip 300 mil söder ut där tandsten och tumör togs bort samtidigt till en kostnad av en tank diesel..
Spännande!
Kan du berätta mer?
Var kan man få sådan excellent vård?❤️🐶

G
D dicliff skrev:
Spännande!
Kan du berätta mer?
Var kan man få sådan excellent vård?❤️🐶
Bulgarien

Vi har ju försäkring men vi ville inte behöva söva honom två gånger då det är riskfyllt och Svenska veterinären ville inte ta bort tumören samt fixa tänderna samtidigt då risken för infektion är hög (Som om avlivning vore bättre).

Lång resa men min fru kommer ju där ifrån så det vart ju två flugor i en smäll..

Hört gott om Estland och Litauen också vilket är betydligt närmare och man kan ta färjan.

• Gilla
  • Älska
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
Igelkott i buskarna

Hund vid stängsel spanar mot buskar.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
  • Haha
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.