217 287 läst ·
2 085 svar
217k läst
2,1k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Hoppas sötnos snart är återställd och att vätskan är just bara vätska ♥️Storsockret skrev:
Idag hände till slut det man oroar sig för när man är iväg, hund behövde till veterinär och ingen bil fanns att tillgå då jag hade den 5h bort..
Som tur var har jag en kollega som bor i närheten som ställde upp, så tacksam
Vi märkte en knöl på Pingis underkäke i torsdags kväll, på fredag hade den inte växt så vi bokade in en tid hos veterinär på tisdag. Igår hade den växt en del men inte så farligt, men idag hade den blivit väldigt stor och börjat vätska samt ansiktet svullnat.
Så det blev en tur till akutvet där dom röntgade (såg inget på käken iaf), öppnade upp och dränerade både inifrån mun och utsida käke. Nu ska det få vara öppet och vätska ur sig, rengöras dagligen och knapras en kur antibiotika. Man hittade inget objekt i det hela men man ska skicka på analys ändå.
[bild]
[bild]
Håller tummarna
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 496 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 496 inlägg
Skönt nog så är Pingis relativt obrydd över det hela. Utom när vi ska rengöra såret, men jag tror han är mer upprörd över det faktum att vi häller någonting på honom än att det gör ont. Oförskämt.
Också skönt med försäkring 😰
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Också skönt med försäkring 😰
Logga in
Skapa konto
Jolly och Urax gör husse sällskap på jobbet. Stadiga 18 grader och 35 procent luftfuktighet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 496 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 496 inlägg
Jag å Jesko var en sväng Dalslands kanal å kikade lite.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 496 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 496 inlägg
Rosa var med på en liten snabbutryckning härom kväll då jag lånade ut några övervakningskameror då det var någon som varit inne i trädgårdar och uterum + iaf fyra konstaterade inbrott runt om i närmaste kvarteren.
Fylla upp tanken fick vi göra på vägen dit och Rosa såg först lite förskräckt ut över räkneverket på pumpen men det var ungefär lika billigt/dyrt som vanligt.
Tidigare på eftermiddagen fick hon en dusch men hon gjorde inte som Judith iaf å sprang in å grävde syrénhäcken. 😆
Fylla upp tanken fick vi göra på vägen dit och Rosa såg först lite förskräckt ut över räkneverket på pumpen men det var ungefär lika billigt/dyrt som vanligt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tidigare på eftermiddagen fick hon en dusch men hon gjorde inte som Judith iaf å sprang in å grävde syrénhäcken. 😆
Logga in
Skapa konto
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 496 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 496 inlägg
Judith skulle vara med igår och visa hur gräset skulle klippas, efter en stund fick hon sitta i knät på mig istället för annars hade hon nog varit helt grön när vi var färdiga..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
BulgarienD dicliff skrev:
Vi har ju försäkring men vi ville inte behöva söva honom två gånger då det är riskfyllt och Svenska veterinären ville inte ta bort tumören samt fixa tänderna samtidigt då risken för infektion är hög (Som om avlivning vore bättre).
Lång resa men min fru kommer ju där ifrån så det vart ju två flugor i en smäll..
Hört gott om Estland och Litauen också vilket är betydligt närmare och man kan ta färjan.