Hej,

har hört att de i ngt avsnitt av Room Service hade manchester som tapet i ett rum. De har lite info på hemsidan men inga bra bilder, ngn härinne som testat som har bilder?

Ingen?
Vad jag förstår så satte de upp manchester och målade sedan på den. Jag är mer inne på att ha ren manchester för att behålla de snygga färgskiftningar som den har.

Johan Malmgren skrev:
Ingen?
Vad jag förstår så satte de upp manchester och målade sedan på den. Jag är mer inne på att ha ren manchester för att behålla de snygga färgskiftningar som den har.
Ja, inte för att jag har manchester på väggarna ;) MEN hur planerar du att hålla det någorlunda fräscht och dammfritt, manchester har ju en sällsynt god förmåga att dra till sig damm :o

Tycker dessvärre det verkar synnerligen opraktiskt :-/.

MVH/Christina.

Jepp, jag tänker själv samma sak, att det kanske är extremt opraktiskt. Vet inte om man skulle kunna tvätta väggen på ngt sätt, ngt torrtvättmedel kanske.
Kan bara inte droppa idén...

Johan Malmgren skrev:
Jepp, jag tänker själv samma sak, att det kanske är extremt opraktiskt. Vet inte om man skulle kunna tvätta väggen på ngt sätt, ngt torrtvättmedel kanske.
Kan bara inte droppa idén...
Isf. är det väl dammsugning som gäller, men det gör kanske att det "bucklar" sig :-/, skulle nog droppa idén om jag var du, det finns (eller åtminstone fanns ;)) ju tapeter med den lystern som manchester har.

//Christina.

Du kan ju bara köpa tyg och spänna eller limma upp på väggarna.

Pocke skrev:
Du kan ju bara köpa tyg och spänna eller limma upp på väggarna.
Manchester är dock väldigt känsligt ifall limmet tränger igenom och kommer på luggen, den blir då styv och förlorar sin lyster :-/

//Christina.

*EDIT* Men va' sjutton det är väl iof. bara att testa på en vägg, blir det bra kan du ju fortsätta runt (om du nu ska ha det i ett helt rum ;)), blir det fiasko så riv ner och skriv upp på experimentkontot ;D.

byggimpert skrev:
*EDIT* Men va' sjutton det är väl iof. bara att testa på en vägg, blir det bra kan du ju fortsätta runt (om du nu ska ha det i ett helt rum ;)), blir det fiasko så riv ner och skriv upp på experimentkontot ;D.
Precis, kommer nog att testa. Det gäller bara en enda vägg i en lång hall i en lgh, kanske 5x3m. Hallen är smal, rätt dåligt planerad, så man kan inte ha ngr möbler. Därför vill jag att väggen skall bli ngt "extra", så att inte rummet blir fullständigt meningslöst.
Är ju inte svårare än att slipa ner (vilket väl ifs kommer bli jobbigt) om det inte funkar. En annan idé var att låta ngn måla en stor tavla på hela väggen, alternativt själv måla ett vektorgrafikmotiv i kanske bara två färger.
Lgh får jag inte förrän i maj så man har lite tid att tänka.

Om du först tapetserar med den sortens tapet som släpper när man drar i den, om det nu finns kvar sådana och sedan manchestern på den, så blir den iallafall enkel att ta ner. Men håller med om att du måste testa så inte tapetklistret går igenom tyget först. Det blir spännande att höra hur det går, :)

sofftis skrev:
Om du först tapetserar med den sortens tapet som släpper när man drar i den, om det nu finns kvar sådana och sedan manchestern på den, så blir den iallafall enkel att ta ner. Men håller med om att du måste testa så inte tapetklistret går igenom tyget först. Det blir spännande att höra hur det går, :)
Tråden startades 2004, så TS har säkert hunnit testa sin tygtapet grundligt vid det här laget, om den nu kom upp alls.

Om den kom upp så skulle det vara väldigt kul att veta om 2004 års inredningsmode fortfarande känns fräscht idag! :D

:rolleyes: Tänkte inte alls på såna petitesser . :D Vi får hoppas att hon/han är nöjd med sin vägg, som sagt, men det hade varit kul att få veta hur det gick.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.