Ska på en gång göra klart med att jag absolut inte är någon målare eller expert på ämnet. Undrar därför om det vi såg på en husvisning är något nytt sätt att måla på eller helt enkelt fusk. Var som sagt husvisning (nytt hus) i helgen där alla rum hade vitmålat tak och vitmålade väggar. Det vi reagerade på var att man hade monterat likadan taklist i alla rum och sen målat tak och väggar rakt över listen med samma färg...såg ut att vara ganska tjockt med färg. Är inte risken att färgen spricker mellan list och tak samt list och vägg när det börjar bli sättningar i huset som var ett trähus.
 
Så gör man inte, fort å fel !
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Så gör man inte, fort å fel !
Tack för svar. Misstänkte nästan det...skulle själv inte komma på iden att göra så. Meddelade mäklaren att huset låg perfekt och hade precis den planlösning som vi letade efter, men tyvärr så tyckte vi det var så slarvigt byggt så vi inte var intresserade (inte bara målningen).
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.