4 876 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Målare vill byta från Demidekk till Alcro eller Beckers?
Funderar på att ta in målarhjälp då jag har lite för dåligt om tid. Han jag pratade med skulle prompt köra med Alcro eller Beckers trots att garaget är klart och att jag har två 10-liters pytsar Demidekk Ultimate för över 4000 spänn i garaget. Snackade ner Demidekk (Ultimate) och sa att det skulle flaga efter 8 år, känns inte så troligt.
Fråga:
Varför tror ni att det skulle tjorvas om den färg jag redan valt? Är det för att han vill kränga maximalt antal nya burkar till mig för >2000 kr burk med hyfsad avans själv utöver arbetskostnaden?
Jag är redan klar över brytning och litar på att Ultimate håller lika länge som andra ”dyr”-färger med bra underarbete. Dvs. 10-14 år kanske.
Fråga:
Varför tror ni att det skulle tjorvas om den färg jag redan valt? Är det för att han vill kränga maximalt antal nya burkar till mig för >2000 kr burk med hyfsad avans själv utöver arbetskostnaden?
Jag är redan klar över brytning och litar på att Ultimate håller lika länge som andra ”dyr”-färger med bra underarbete. Dvs. 10-14 år kanske.
Måla själv! Du har absolut köpt en bra färg, håll fast vid den.
Två hinkar tar max 20 timmar att kladda upp inkl förarbete med maskering etc.
Lägg på färgen med luddig roller och släta ut med pensel efteråt. Det som tar tid är att få upp färgen på väggen, går på halva tiden med roller.
Skaffa bra redskap och förlängningsskaft på färgaffären först, blir mycket roligare att måla då. Alla de grejorna kostar mindre än vad en eller två timmar sur målare kostar, dessutom.
Lycka till!
Lägg på färgen med luddig roller och släta ut med pensel efteråt. Det som tar tid är att få upp färgen på väggen, går på halva tiden med roller.
Skaffa bra redskap och förlängningsskaft på färgaffären först, blir mycket roligare att måla då. Alla de grejorna kostar mindre än vad en eller två timmar sur målare kostar, dessutom.
Lycka till!
Tack! Jo jag skulle säga att jag har allt det där och mer, bara tiden som saknas. Vi turas om att vara lediga med barn eller jobba resten av sommaren. Och när det är såhär varmt är det för stressigt att både rolla och efterdra själv. Hade båda kunnat köra samtidigt hinner man ju mycket när finliret kring fönster och annat är gjort.Åsa Lund skrev:
Måla själv! Du har absolut köpt en bra färg, håll fast vid den.
Lycka till!
fråga din målare...nikasp skrev:
Tack! Jo jag skulle säga att jag har allt det där och mer, bara tiden som saknas. Vi turas om att vara lediga med barn eller jobba resten av sommaren. Och när det är såhär varmt är det för stressigt att både rolla och efterdra själv. Hade båda kunnat köra samtidigt hinner man ju mycket när finliret kring fönster och annat är gjort.
Ska du ha jobbet eller inte?..
Sedan får han/hon måla med den färg du har eller fortsätta gama på någon annan..
Jag hade aldrig godtagit sådant där... vederbörande hade åkt ut med huvudet före...
Ja, din målare vill tjäna extra pengar. Målare har ofta 70% rabatt när de köper färg, om du betalar 2000 så betalar målaren 600 minus momsen, så 480:- betalar målaren… men tar säkert ut 2000 av dig… eller något mindre o säger att du får rabatt…nikasp skrev:
Funderar på att ta in målarhjälp då jag har lite för dåligt om tid. Han jag pratade med skulle prompt köra med Alcro eller Beckers trots att garaget är klart och att jag har två 10-liters pytsar Demidekk Ultimate för över 4000 spänn i garaget. Snackade ner Demidekk (Ultimate) och sa att det skulle flaga efter 8 år, känns inte så troligt.
Fråga:
Färgen du köpt är jättebra, jag målade mitt förra hus med demidekk, det är snart 20 år sedan, färgen ser lika fin ut fortfarande såg jag när jag gick förbi där härom veckan…
Hyr in en pensionär? Finns ju såna jobb-poler för seniora som vill jobba lite extra.
Låt de göra grovmåleriet så kan du pilla med finliret när du får lite tid över.
Låt de göra grovmåleriet så kan du pilla med finliret när du får lite tid över.
Klicka här för att svara