6 020 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Målar trapp. Färgen fäster inte!
Har börjat måla vad vi trodde var en lackad furutrapp. Märkte efter ett varv med primer/grundfärg-som skulle fästa på allt- att det på de flesta ställena lossnar enkelt med lite nagelskrap. Det visar sig att trät rt behandlat med nån polish eller är vaxad typ.
Fick tips på att prova använda fasadtvätt lr liknande och sedan göra om.
Kan det räcka tro? Och vad skulle vara bra att prova för medel isf?
Skulle ju va riktigt skönt att slippa slipa ner allt..
Mvh
Babar
Fick tips på att prova använda fasadtvätt lr liknande och sedan göra om.
Kan det räcka tro? Och vad skulle vara bra att prova för medel isf?
Skulle ju va riktigt skönt att slippa slipa ner allt..
Mvh
Babar
Produkter som diskuteras: "fasadtvätt"
Grön-Fri Proffs 5 liter Jape
Tvätta bort alger utomhus
1 499 kr inkl moms
Läs mer
Har ytorna blivit tvättade med målartvätt eller likande innan ni påbörjade målningen?
Jag körde målartvätt med en grön svamp (scotsh brite) innan målning av min förra trapp. Dock var den lackad innan. Funkade bra förutom på nått enstaka ställe där vi hade missat lite då gick jag på med lite slippapper på de ställena efter första våndan. Dom ställena uppvisade samma symtom som du beskriver.
Jag körde målartvätt med en grön svamp (scotsh brite) innan målning av min förra trapp. Dock var den lackad innan. Funkade bra förutom på nått enstaka ställe där vi hade missat lite då gick jag på med lite slippapper på de ställena efter första våndan. Dom ställena uppvisade samma symtom som du beskriver.
Tvättade bara med vatten, efter att vi gått lös med sandpapper i hela trappen.
Nu har jag skrapat bort det vi har målat hittills och tänkte först prova på lite olika ställen med olika medel..
Värsta fallet, får jag montera ner räcken och spaljéer och slipa ner åbäket.
Färgförsäljarna tror inte att målartvätt räcker till utan att det behövs kraftigare grejer. Men vet inte riktigt vad jag ska börja testa med..
Nu har jag skrapat bort det vi har målat hittills och tänkte först prova på lite olika ställen med olika medel..
Värsta fallet, får jag montera ner räcken och spaljéer och slipa ner åbäket.
Färgförsäljarna tror inte att målartvätt räcker till utan att det behövs kraftigare grejer. Men vet inte riktigt vad jag ska börja testa med..
Som tidigare inlägg tipsar om, Ammoniak blandad 1/10 med vatten löser smuts o fett bättre än målartvätt men luktar starkt och inte särskilt gott men är mycket effektivt - har kört med detta sen jag renoverade min första lägenhet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden