N Nanoo #1 Medlem · 104 inlägg 2 jun 2004 07:56 Nanoo Medlem 104 inlägg 2 jun 2004 07:56 #1 Har byggt en ny veranda och ska nu sätta igång med målning av hela huset och verandan. Stolparna är tryckta, bara att måla som vanligt med grund + färg? Eller behöver man grundolja också?
Har byggt en ny veranda och ska nu sätta igång med målning av hela huset och verandan. Stolparna är tryckta, bara att måla som vanligt med grund + färg? Eller behöver man grundolja också?
Caroline #2 Medlem · Stockholm · 45 inlägg 2 jun 2004 08:23 Caroline Medlem Stockholm 45 inlägg 2 jun 2004 08:23 #2 Tänk på att nytt tryckt virke utsöndrar salter och då fäster inte färgen ordentligt. Är virket nytt måste man vänta med att måla det. MVH Caroline
Tänk på att nytt tryckt virke utsöndrar salter och då fäster inte färgen ordentligt. Är virket nytt måste man vänta med att måla det. MVH Caroline
Immobil #3 Medlem · Blekinge · 10 794 inlägg 2 jun 2004 08:27 Immobil Medlem Blekinge 10 794 inlägg 2 jun 2004 08:27 #3 Vänta gärna ett år innan du stryker det tryckta virket.
N Nanoo #4 Medlem · 104 inlägg 2 jun 2004 08:29 Nanoo Medlem 104 inlägg 2 jun 2004 08:29 #4 Ajajaj, och jag som ville måla det i sommar... Ok, tur att jag frågade er gudar för råd