Har byggt en ny veranda och ska nu sätta igång med målning av hela huset och verandan. Stolparna är tryckta, bara att måla som vanligt med grund + färg?

Eller behöver man grundolja också?
 
Tänk på att nytt tryckt virke utsöndrar salter och då fäster inte färgen ordentligt. Är virket nytt måste man vänta med att måla det.
MVH
Caroline
 
Vänta gärna ett år innan du stryker det tryckta virket.
 
Ajajaj, och jag som ville måla det i sommar...

Ok, tur att jag frågade er gudar för råd ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.