1 092 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Måla på den här tiden av året
Det gäller att ha tur med vädret. Klara dagar, lätt vind och sol så torkar nattdaggen upp på morgonen och det finns ett kort tidsfönster för att måla. Om det man målar är torrt d v s.
Men ofta är det det man vill måla blött och regnet hänger i luften och det är mycket hög luftfuktighet. Då blir det svårmålat med annat än slamfärg.
Men ofta är det det man vill måla blött och regnet hänger i luften och det är mycket hög luftfuktighet. Då blir det svårmålat med annat än slamfärg.
Redigerat:
Rådet från de flesta målare är att hålla sig några grader och timmar från frost och daggpunk.
Jag personligen skulle inte måla tidigare än 9 och senare än 15.00, hålla underlag och färg över 7 grader i dessa tider. Inte värt risken i min mening.
Jag personligen skulle inte måla tidigare än 9 och senare än 15.00, hålla underlag och färg över 7 grader i dessa tider. Inte värt risken i min mening.
Klicka här för att svara