484 läst ·
5 svar
484 läst
5 svar
Måla över falu rödfärg på insidan
Hej allihopa!
Första tråden här. Kände att det var dags att skapa ett konto efter all hjälp man fått genom åren av diverse trådar man hittat.
Nu till min fråga - Vi köpte förra året ett hus med garage där en del av en av innerväggarna är husets yttervägg. Den är alltså målad i falu rödfärg. Jag ska renovera garaget och måla samtliga väggar, men hur gör jag med denna 3x2 meter långa "yttervägg"? Kan jag slipa ner det total och sedan måla över? Tänker att jag inte vill använda slamfärg i och med resterande väggarna. Eller ska jag hyvla?
Ha det fint!
Första tråden här. Kände att det var dags att skapa ett konto efter all hjälp man fått genom åren av diverse trådar man hittat.
Nu till min fråga - Vi köpte förra året ett hus med garage där en del av en av innerväggarna är husets yttervägg. Den är alltså målad i falu rödfärg. Jag ska renovera garaget och måla samtliga väggar, men hur gör jag med denna 3x2 meter långa "yttervägg"? Kan jag slipa ner det total och sedan måla över? Tänker att jag inte vill använda slamfärg i och med resterande väggarna. Eller ska jag hyvla?
Ha det fint!
Ah du tänker så. Ja det kanske är smartare ändå.F fribygg skrev:
Det är alltså inte en hel vägg, utan endast en del. Så min killgissning var att det inte borde vara så jobbigt att, med excenterslip, slipa bort all falu rödfärg.
Klicka här för att svara