Hej! Jag tänkte måla om i hallen, först så ville jag bara köra väggarna (det som är spacklat nu)
Men sen tänkte jag att det blir ju konstigt om väggarna blir fin ny vit kulör, och taket /väggarna ovanför sladdarna förblir den gamla.
Som ni ser så har det dessutom spruckit upp lite på vissa ställen.
Så: Hur går jag tillväga?
Ska jag knacka bort allt som sitter löst/ sprucket-och sen spackla?
Sen kör jag samma grundfärg på enbart dem fläckar jag spacklat över, och efter det torkat på med täckfärg över hela väggarna?