Hej! Jag tänkte måla om i hallen, först så ville jag bara köra väggarna (det som är spacklat nu)
Men sen tänkte jag att det blir ju konstigt om väggarna blir fin ny vit kulör, och taket /väggarna ovanför sladdarna förblir den gamla.

Som ni ser så har det dessutom spruckit upp lite på vissa ställen.
Så: Hur går jag tillväga?
Ska jag knacka bort allt som sitter löst/ sprucket-och sen spackla?
Sen kör jag samma grundfärg på enbart dem fläckar jag spacklat över, och efter det torkat på med täckfärg över hela väggarna?
 
  • En hörna av ett rum med spruckna väggar och tak, eluttag, kablar och en säkerhetsbrytare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg som behöver renoveras med synliga spackelspår och sprickor redo för ommålning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.