Hej!
Vi funderar på att måla om vår stuga då färgen inte riktigt blev som vi tänkt oss. Både kulören och glansen stämmer inte riktigt - men skicket är målat och fint.

1) kan jag måla med en matt färg på det halvmatta - så länge båda är samma typ av färg(akrylat)?

2) måste man skrapa bort befintlig färg? Eller kan jag måla över det som ”sitter” redan idag?

Tack på förhand!
 
N
Svar ja, gissar att det är trähus om det är akrylat. Men använd samma märke.
Du behöver inte skrapa bort den gamla. Du kan ju även prata med han i färghandeln när du köper ny färg.
 
N neo11 skrev:
Svar ja, gissar att det är trähus om det är akrylat. Men använd samma märke.
Du behöver inte skrapa bort den gamla. Du kan ju även prata med han i färghandeln när du köper ny färg.
det är akrylat, hittade några gamla färgburkar i förrådet. Det är kulören jag hoppas ändra :)

varför samma fabrikat?
 
N
För bästa livslängd. Alcro och beckers är samma ägare, men byt inte mer än så.
 
Det är målat med Caparol idag. Har ingen aning om huruvida det är en bra färg eller ej? Alternativ?
 
N
Sommarstugelivet Plankan82 skrev:
Det är målat med Caparol idag. Har ingen aning om huruvida det är en bra färg eller ej? Alternativ?
Måla med caparol igen.
 
  • Gilla
Sommarstugelivet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.