Hej, första inlägget här och det verkar vara bara experter i detta forum.
Kan jag slipa och måla om min fönsterkarm (insidan) då det bildats kondens över åren och det har flagnat lite?
Se gärna bilden.
Tacksam för alla svar!
Kan jag slipa och måla om min fönsterkarm (insidan) då det bildats kondens över åren och det har flagnat lite?
Se gärna bilden.
Tacksam för alla svar!
Det är bara att skrapa, slipa och måla. Om det är silikon så se till att ta bort alla ev. Rester av detta innan du börjar måla. Finns inte mkt färg som fäster på det. Är nog inget du behöver stryka på, antagligen för att fästa kassetten i bågen.E Essano skrev:
Får du nån springa där som är trist efteråt kan du lägga en sträng akrylfog.
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
