3 295 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Måla om en vit trappa
Hej,
Är en absolut amatör. Funderar på att måla om min vit trappa, då den börjat bli ganska tråkig. Frågan är
1. Måste man grundmåla efter slipningen eller kan man bara köra direkt med snickerifärgen på?
2. Vilken färg är bäst och lättarbetad?
Tacksam för svar.
Med vänliga hälsningar
Natty
Är en absolut amatör. Funderar på att måla om min vit trappa, då den börjat bli ganska tråkig. Frågan är
1. Måste man grundmåla efter slipningen eller kan man bara köra direkt med snickerifärgen på?
2. Vilken färg är bäst och lättarbetad?
Tacksam för svar.
Med vänliga hälsningar
Natty
Tack så jättemycket för svaret och tips. Har läst här om att golvfärg är svårarbetad just på trappan då den rinner mkt och det är bättre med snickerifärg (Nordsjö Ambiance Superfinish). Hur många trappsteg och hur mkt färg behövdes det hos dig?S stenna skrev:
17 trappsteg + vangstyckena + de vertikala bräderna mellan trappstegen , inga rinningar , köpte 2 st 1L burkar men har kvar färg i den sista , golvfärgen är betydligt starkare än Ambiance Finish , kommer nog att använda golvfärgen till blombräderna i fönstren också dom slits ju fort med vanlig snickerifärgBonatty skrev:
Tusen snälla du för sånt utförligt svar. Jag kör med golvfärgen då.S stenna skrev:17 trappsteg + vangstyckena + de vertikala bräderna mellan trappstegen , inga rinningar , köpte 2 st 1L burkar men har kvar färg i den sista , golvfärgen är betydligt starkare än Ambiance Finish , kommer nog att använda golvfärgen till blombräderna i fönstren också dom slits ju fort med vanlig snickerifärg
Medlem
· Blekinge
· 12 210 inlägg
Har du slipat mycket? Har du demonterat något?S stenna skrev:17 trappsteg + vangstyckena + de vertikala bräderna mellan trappstegen , inga rinningar , köpte 2 st 1L burkar men har kvar färg i den sista , golvfärgen är betydligt starkare än Ambiance Finish , kommer nog att använda golvfärgen till blombräderna i fönstren också dom slits ju fort med vanlig snickerifärg
Klicka här för att svara