Akrylatfärg är mig veterligen supertät och vanligtvis avsedd för utomhusbruk? Om det är det minsta fukt kvar i väggen så kommer färgen/putsen riskera att börja släppa i flagor/putsbom. Det ser ut som någon slags källarväggar? Finns fuktbelastning utifrån så är svaret tyvärr att du nog bör vänta för alltid innan du målar med akrylat. Silikatfärg är nog ett bättre val i det här fallet och då räcker det med att vänta någon månad eller så såhär års beroende på hur tjockt du lagt på.
Redigerat:
Hej
Det är en skiljevägg ”mitt i” källaren ,ingen fuktbelastning utifrån. ”Snustorrt” förutom den fuktiga putsen.
Frågan är mao hur lång tid det måste bränna för att fukten skall försvinna från murbruk och puts.
Det är en skiljevägg ”mitt i” källaren ,ingen fuktbelastning utifrån. ”Snustorrt” förutom den fuktiga putsen.
Frågan är mao hur lång tid det måste bränna för att fukten skall försvinna från murbruk och puts.
Tackar, väntar med att måla till hösten.
Hej
Vet inte på rak arm... jag har målat murstocken med ”standard” vägg färg och minns det som 7S. Jag har kvar hinken, skall verifiera men är säker på att locket är orange vilket tyder på 7S
Vet inte på rak arm... jag har målat murstocken med ”standard” vägg färg och minns det som 7S. Jag har kvar hinken, skall verifiera men är säker på att locket är orange vilket tyder på 7S
Klicka här för att svara