Hallå. har just fått hem fina omålade fönster och undrar skall man måla på kittet?
Håller även på att välja fasadfärg och alla pratar om kulörnr, vart hittar man dessa färgkartor?

tpf/Anna
 
Låt kittet torka ordentligt först. Sen målar du kittet, och se till att måla någon millimeter in på glaset, så du förseglar mellan glas och kitt.
 
Färg/kulör-kartor finns hos alla som säljer och blandar målarfärg.
 
andersmc skrev:
Låt kittet torka ordentligt först. Sen målar du kittet, och se till att måla någon millimeter in på glaset, så du förseglar mellan glas och kitt.
Vi har köpt "färdigkittade" fönster med vitt kitt. Ska man ändå måla kittet för att försegla som Du nämner? Tyckte att det var så praktiskt att kittet redan var vitt! ;o)

//Stina
 
Thomas_Stina skrev:
Vi har köpt "färdigkittade" fönster med vitt kitt. Ska man ändå måla kittet för att försegla som Du nämner? Tyckte att det var så praktiskt att kittet redan var vitt! ;o)

//Stina
Ja, måla kittet också och en en millimeter eller två in på fönstret. Opraktiskt men bra. Kladdar det på fönstret så ta bort det när det torkat med ett rakblad eller motsvarande
 
Hej!
Att måla kittet är viktigta om det är ett gammalt linoljekit , moderna kitt behöver inte målas , de flesta kitter har en materialgaranti på 10 år för vidhäftning mot glaset och behöver då inte målas.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.