3 512 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Måla kittet?
Medlem
· Västra Götaland
· 96 inlägg
Hallå. har just fått hem fina omålade fönster och undrar skall man måla på kittet?
Håller även på att välja fasadfärg och alla pratar om kulörnr, vart hittar man dessa färgkartor?
tpf/Anna
Håller även på att välja fasadfärg och alla pratar om kulörnr, vart hittar man dessa färgkartor?
tpf/Anna
Färg/kulör-kartor finns hos alla som säljer och blandar målarfärg.
Medlem
· Östergötlands län
· 138 inlägg
Vi har köpt "färdigkittade" fönster med vitt kitt. Ska man ändå måla kittet för att försegla som Du nämner? Tyckte att det var så praktiskt att kittet redan var vitt! ;o)andersmc skrev:
//Stina
Ja, måla kittet också och en en millimeter eller två in på fönstret. Opraktiskt men bra. Kladdar det på fönstret så ta bort det när det torkat med ett rakblad eller motsvarandeThomas_Stina skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden